×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/01/28 - 10:21
  • بازدید : 1315
  • تعداد بازدید : 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در همایش گرامیداشت روز مددکاری:

حمایت از مراجعان بی بضاعت در مراجعه به مراکز درمانی از خدمات اساسی مددکاران است

همایش گرامیداشت روزمددکاری با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر رحمانی معاون درمان، دکتر نوربخش رئیس اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه و جمعی از مسوولان و کارشناسان مددکاری مراکز تابعه دانشگاه، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه در محل پژوهشکده غدد دانشگاه برگزار شد

همایش گرامیداشت روزمددکاری با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر رحمانی معاون درمان، دکتر نوربخش رئیس اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه و جمعی از مسوولان و کارشناسان مددکاری مراکز تابعه دانشگاه، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه در محل پژوهشکده غدد دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش همکاران مددکاری در مراکز مختلف دانشگاه؛ عملکرد و دستاوردهای مطلوب حوزه مددکاری را حاصل زحمات تمامی همکاران مراکز تابعه وکارشناسان ستادی معاونت درمان و وزارت بهداشت ذکر کرد.

وی ضمن اشاره به تقسیم بندی های مختلفی که در حیطه مسئولیتی مددکاری وجود دارد،گفت: در ارتباط با بحث خشونت به کودکان و یا زنان باید یک گردش کاری بین همکاران بیمارستان و مراکز ایجاد شود یعنی ارتباط مناسبی بین تمامی رسته های تعریف شود تا همکاران ما وقتی که خشونتی را بین همراهان در بیمارستان مشاهده می کنند بتوانند اقدام به موقع و مناسبی را در این خصوص انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه درادامه بحث حمایت مددکاران از مراجعان بی بضاعت را یکی از خدمات اساسی همکاران این حوزه نام برد و افزود: درحال حاضر در ارتباط با تخفیف هزینه های درمانی مراجعان با مشکلاتی روبرو هستیم مثلا بیمارانی داریم که مدت طولانی در بیمارستان بستری هستند و به دلیل مشکلات مالی، حتی برای پرداخت ۶ درصدی هزینه های خود نیز دچار مشکل هستند و این موضوع به ویژه در اتباع خارجی بستری شده در بیمارستان ها بسیار مشهود است.

دکتر رحمانی با تاکید بر لزوم شناسایی افراد کم بضاعت در هنگام بستری در بیمارستان خاطرنشان کرد: به همت مددکاران ما باید شرایطی فراهم شود تا بیماران کم بضاعت یا بی بضاعت در هنگام بستری در بیمارستان شناسایی و ارزیابی شوند تا روند خدمات رسانی به آنها تسریع شود، چون وقتی هنگام ترخیص این افراد شناسایی می شوند موجب مشکلات عدیده ای درسیستم درمانی می شوند.

دکتر نوربخش رئیس اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه نیز در بخش دیگری از این همایش، ضمن تبریک روز مددکار، از تمامی همکاران این حوزه تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد که همواره شاهد توفیقات روزافزون همکاران مددکاری دانشگاه باشیم. وی سپس به بیان گزارشی اجمالی از عملکرد اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه و مراکز تابعه پرداخت.

دکتر نوربخش دراین گزارش بر لزوم تکمیل بانک اطلاعاتی مددکاران اجتماعی، بحث تدوین فرایندهای خدمات عمومی بیمارستان و خدمات مددکاری، ارزشیابی و ارزیابی مددکاران اجتماعی، دلایل توجیهی جهت اجباری بودن طرح خدمتی برای رشته مددکاری اجتماعی، وضعیت نیروی انسانی موجود وکمبودهای این حوزه، لزوم ایجاد بانک اطلاعات خیرین (دردست اقدام)، ثبت نام از داوطلبان سلامت در معاونت درمان و مراکز تابعه، بحث تدوین فرایندهای ارایه خدمات مددکاران اجتماعی اورژانس دانشگاه، پیشنهاد راه اندازی سامانه داوطلبان عرصه سلامت، رضایتمندی مراجعان و ...، تاکید کرد.

 رئیس اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه در ادامه با بیان پروتکل پیشنهادی مددکاری گفت: ما در ۶ حوزه پروتکل مددکاری داریم که گذراندن این دوره ها برای همه همکاران الزامی است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 45000
کلید واژه

تصویر

حمایت از مراجعان بی بضاعت در مراجعه به مراکز درمانی از خدمات اساسی مددکاران است
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست