×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/05/09 - 12:21
  • بازدید : 611
  • تعداد بازدید : 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

کارگاه آموزشی نحوه گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و مدیریت خطر در ایمنی بیمار برگزار شد

کارگاه آموزشی نحوه گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و مدیریت خطر گذشته نگر در ایمنی بیمار به همت معاونت درمان در بیمارستان 15 خرداد برگزار شد

کارگاه آموزشی نحوه گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و مدیریت خطر در ایمنی بیمار برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: کارگاه آموزشی نحوه گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و مدیریت خطر گذشته نگر در ایمنی بیمار به همت معاونت درمان در بیمارستان 15 خرداد برگزار شد.

 

کارگاه آموزشی مذکور با حضور دکتر بهروز هاشمی معاون فنی معاونت درمان، دکتر مسعود یاوری رییس بیمارستان 15 خرداد، دکتر فرنوش داوری سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان، دکتر مریم محسنی عضو هیات علمی دانشکده پزشکی، مسوولین فنی و کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار بیمارستان های دولتی، خصوصی و مراکز جراحی محدود و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه درمان در پنجم مرداد ماه  1398 تشکیل شد.

 

تشکیل این سلسله کارگاه ها در راستای شیوه نامه وقایع ناخواسته ابلاغی وزارت بهداشت می باشد که تاکنون در سه دوره برای مسوولین فنی و کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار بیمارستان های دولتی، خصوصی و نیز مراکز جراحی محدود انجام شده است.

 

دکتر یاوری در ابتدا ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان و قدردانی از حمایت های دکتر میر هاشمی و کارشناسان معاونت درمان در برگزاری این نوع کارگاه ها، ابراز امیدواری کرد: با این آموزش ها وقایع ناخواسته کاهش یابد و گزارش دهی به موقع کارکنان پرستاری و ارائه راهکارهای مناسب مانع از بروز مجدد این نوع وقایع شود.

 

دکتر هاشمی نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این قبیل کارگاه ها ایجاد آگاهی و تفکری است که پرستاران وقتی متوجه بروز وقایع ناخواسته درمانی می شوند بتوانند آن را به موقع گزارش کنند تا با تشکیل کمیته های تخصصی و ارائه راهکارهای مناسب مانع از بروز مجدد آن شوند.

 

در ادامه دکتر داوری متخصص پزشکی قانونی به اهمیت وقایع ناخواسته درمانی در پیشگیری از رویدادهای مشابه بر اساس بخشنامه ابلاغی پرداخت. همچنین بهادرخان کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی نیز در خصوص استانداردهای اعتباربخشی نسل چهارم توضیحات لازم را ارائه کرد.

 

دکتر محسنی متخصص پزشکی اجتماعی و خانم وحیدی کارشناس ارشد آموزش پرستاری نیز درباره تدوین و تحلیل سناریو مرتبط با مدیریت خطر با رویکرد گذشته نگر مطالب لازم را ارائه کردند. در پایان نیز وحیدی به معرفی کدهای وقایع ناخواسته درمانی و قوانین مرتبط با هر کد پرداخت.

 

همچنین در این کارگاه پیش آزمون و پس آزمون از شرکت کنندگان گرفته شد و به پرسش های آنها نیز پاسخ داده شد. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 81231
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست