×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/08/23 - 10:57
  • بازدید : 1667
  • تعداد بازدید : 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

شعار روز جهانی دیابت در سال 201٧ : دیابت و زنان، حق ما داشتن آینده یی سالم / بانوان ایرانی مساله دیابت را بیشتر جدی بگیرند

با فرارسیدن 14 نوامبر روز جهانی دیابت هفته ملی دیابت از 19 تا 25 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود، که شعار امسال روز جهانی دیابت « دیابت و زنان، حق ما داشتن آینده یی سالم » اعلام شد

شعار روز جهانی دیابت در سال 201٧ : دیابت و زنان، حق ما داشتن آینده یی سالم

روابط عمومی معاونت درمان: با فرارسیدن 14 نوامبر روز جهانی دیابت هفته ملی دیابت از 19 تا 25 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود، که شعار امسال روز جهانی دیابت « دیابت و زنان، حق ما داشتن آینده یی سالم » اعلام شد.

 

دکتر نوربخش رئیس اداره امور بیماری های معاونت درمان با اشاره به اهمیت بیماری دیابت، بعنوان یک بیماری مزمن، شایع و به نوعی پنهان در سطح جامعه، هدف از نامگذاری چنین روزی را افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمانی این پدیده روزافزون عنوان کرد.

 

رئیس اداره امور بیماری های افزود: بنا بر پیش بینى های انجام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، میزان مبتلایان به این بیماری تا پایان سال ۲۰۲۵به دلیل طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳میلیون نفر می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت درمان دانشگاه نیز بعنوان متولی ستادی این حوزه در توزیع مناسب خدمات درمانی به بیماران خاص از جمله دیابت، امسال نیز علاوه بر تشکیل کارگاه های آموزشی برای کادر درمانی، طرح ویزیت رایگان بیماران دیابتی در طول هفته در بیمارستان های امام حسین (ع)، مهدیه، شهداء تجریش، طالقانی، طرفه، لقمان و مدرس بعنوان مراکز قطب دیابت دانشگاه انجام می شود.

 

دکتر نوربخش با اشاره به افزایش سطح کیفی و کمی خدمات درمانی در مناطق حاشیه شهر تهران و همچنین بیماران خاص بعنوان یکی از سیاست های دانشگاه و معاونت درمان افزود: با افتتاح بیمارستان شهدای گمنام بعنوان اولین بیمارستان دولتی ساخته شده در بعد از انقلاب و یک بیمارستان مجهز در جنوب شهر تهران، با هماهنگی های صورت گرفته در این هفته بعنوان قطب دیابت دانشگاه در محدوده جنوب تهران معرفی می شود.

 

وی تغذیه و ورزش را دو عامل مهم در پیشگیری از بیماری ها و سلامت روحی و جسمی دانست و خاطرنشان کرد: بانوان و مادران بازوی پرقدرت یک خانواده اند، آنها هستند که میتوانند نوع تغذیه در خانواده را کنترل کنند و نقش مهمی در وجود و پرورش فرزندانی سالم داشته باشند؛از این رو بانوان ایرانی در کنترل دیابت میتوانند یک عامل پیشگیری موثر باشند، که می بایست این مساله را جدی بگیرند.

 

دکتر نوربخش در خاتمه سهم زنان را در ایجاد شرایط مناسب جامعه، خصوصا کنترل فاکتورهای موثر بر سلامت خانواده بسیار حائز اهمیت برشمرد.

 

گفتنی است دو کارگاه آموزشی با عناوین « تغذیه و دیابت با رویکرد دیالیز» با حضور کارشناسان مسئول اجرایی برنامه دیابت بیمارستان های قطب دیابت و پزشکان متخصص توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه تشکیل شد.

 

همچنین با آغاز هفته دیابتاز فوکال پوینت های نمونه مراکز درمانی تحت پوش دانشگاه با اهداء لوح و جوایز تقدیر بعمل آمد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 54223
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست