×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/12/20 - 10:18
  • بازدید : 319
  • تعداد بازدیدکننده : 310
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قابل توجه کادر درمانی بویژه پزشکان

برای پیشگیری از وقوع جرائم پزشکی، مراقبت از مهر نظام پزشکی ضروری است

برای پیشگیری از وقوع جرائم پزشکی، مراقبت از مهر نظام پزشکی یکی از وظایف اصلی پزشکان است، که در برخی مواقع مورد غفلت قرار می گیرد

مدیران، روسا و مسئولین فنی موسسات و مراکز درمانی می‌بایست به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات و بروز عوارض پزشکی یا حقوقی ناشی از سوء استفاده از مهر نظام پزشکی نسبت به رعایت نظامات اداری و ترتیبات قانونی اقدام لازم را انجام دهند

برای پیشگیری از وقوع جرائم پزشکی، مراقبت از مهر نظام پزشکی یکی از وظایف اصلی پزشکان است، که در برخی مواقع مورد غفلت قرار می‌گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت درمان با توجه به دستور مراجع قضایی و در پی بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی سطح استانی، به دلیل مواجهه با عدم توجه برخی از پزشکان، بخشنامه‌ایبه کلیه مراکز درمانی تابعه ارسال کرد.

 

بنابر دستور مراجع قضایی و در پی بازدیدهای نظارتی از موسسات و مراکز درمانی، هر گونه سوء استفاده از مهر نظام پزشکی عمومی و متخصص بدون حضور ایشان، جهت صدور هرگونه گواهی پزشکی، نسخه دارویی یا تشخیصی، گواهی طول درمان یا استعلاجی و یا تائید پرونده درمانی ممنوع است.

 

مدیران، روسا و مسئولین فنی موسسات و مراکز درمانی می‌بایست به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات و بروز عوارض پزشکی یا حقوقی ناشی از سوء استفاده از مهر نظام پزشکی نسبت به رعایت نظامات اداری و ترتیبات قانونی اقدام لازم را انجام دهند.

 

مدیران، روسا و مسئولین فنی موسسات و مراکز درمانی در مقابل تخلف حادث شده پاسخگو هستند و در صورت مواجهه با چنین حوادثی باید ضمن مداخله قانونی، نتیجه امر را به معاونت درمان اعلام نمایند.

  • گروه خبری : عمومی در حوزه درمان
  • گروه خبری : 124386
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست