×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/02/18 - 12:54
  • بازدید : 445
  • تعداد بازدیدکننده : 429
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در روز جهانی بیماری های خاص و صعب العلاج:

بیماران خاص و صعب العلاج همیشه در اولویت سیاستگذاری های نظام سلامت هستند

دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در روز جهانی بیماران خاص و صعب العلاج ضمن گرامیداشت هشتم می مصادف با 18 اردیبهشت ماه، از زحمات و تلاش های کلیه همکاران، فعالان و خیرین حوزه بیماران خاص و صعب العلاج قدردانی کرد

بیماران خاص و صعب العلاج همیشه در اولویت سیاستگذاری های نظام سلامت هستند

دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در روز جهانی بیماران خاص و صعب العلاج ضمن گرامیداشت هشتم می مصادف با 18 اردیبهشت ماه، از زحمات و تلاش های کلیه همکاران، فعالان و خیرین حوزه بیماران خاص و صعب العلاج قدردانی کرد.

 

وی در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماران خاص و صعب العلاج  را از اولویت سیاستگذاری های نظام عنوان کرد، و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 پیشگیری و اطلاع رسانی مناسب درخصوص عدم ابتلای بیماران خاص، یکی از دغدغه های نظام سلامت بود، که با برنامه ریزی های انجام شده در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و همکاری خانواده ها و بیماران خاص، در شرایط قابل کنترلی قرار داریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با آغاز سال 1400، تزریق واکسن کووید 19 به بیماران خاص بعنوان قشر آسیب پذیر در جامعه آغاز شد، که هم اکنون نیز در حال اجرا است. و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز تاکنون بیش از 10 هزار دوز واکسن برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

 

دکتر میرهاشمی با اشاره به تلاش های معاونت درمان در تسریع فرایندهای اداری درمان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 14 هزار بیمار خاص و 42 هزار بیمار دیابتی از خدمات درمانی این دانشگاه بهره مند می شوند، و معاونت درمان بعنوان متولی توزیع خدمات درمانی و رفاهی به بیماران، با هدایت این عزیزان به مراکز معین شده تحت پوشش تمام تلاش خود را در ارائه یک خدمات مناسب و رضایت بخش انجام می دهد.

 

وی با اشاره به صدور بیش از 8500 حواله سهمیه دارویی به بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در حال حاضر معاونت درمان برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضرور و رفاه حال بیماران، یک نیروی کارشناس خبره در داروخانه شهید کاظمی برای تایید نسخ و دریافت حواله الکترونیکی دارو و همچنین جابجایی حواله الکترونیکی دارویی بین داروخانه های شهید کاظمی و هلال احمر شماره 2 ( جشنواره ) مستقر کرده است.

 

معاون درمان دانشگاه افزود: در تلاش هستیم علاوه بر بهبود تجهیزات و افزایش بخش های درمانی، کلیه اقدامات اداری مرتبط با بیماران خاص در مراکز درمانی و داروخانه ها انجام گیرد. و تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

 

دکتر میرهاشمی، شیوع بیماری کرونا و همچنین تحریم های اقتصادی را از مسائل مهم در توسعه خدمات دانست و افزود: با همه مشکلات در سال گذشته، از طریق حواله های صادره اداره کل تجهیزات پزشکی از هیات امنای ارزی در حدود 70میلیارد ریال صافی و ست دیالیز تهیه و تحویل مراکز درمانی تابعه دانشگاه شد.

 

وی افزود: علاوه بر افزایش 10 تخت دیالیز منفی و 3 تخت دیالیز مثبت در بخش خصوصی، نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و توسعه همکاری با دانشگاه های دیگر در جابجایی بیماران، با پیگیری های انجام شده در حدود 40 دستگاه ماشین دیالیز و 3 دستگاه Roخریداری و تحویل مراکز دانشگاهی شد.

 

معاون درمان دانشگاه درخصوص حمایت های مالی به بیماران خاص و صعب العلاج نیز یادآور شد: در سال گذشته به 6729 بیمار بستری در بیمارستان های امام حسین (ع)، طالقانی، کودکان مفید، شهدای تجریش و مهدیه به ارزش مالی بیش از 131 میلیارد ریال از طریق واحدهای مددکاری اجتماعی حمایت های مالی انجام شده است.

 

وی در خاتمه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوزه سلامت و تقدیر از زحمات و تلاش شبانه روزی همکاران حوزه سلامت در دوران پاندمی بیماری کووید 19، انتخاب یک روز در تقویم جهانی را حاکی از اهمیت و توجه به این بیماران عنوان کرد، و از کلیه افرادی که بصورت مستقیم و غیرمستقیم در راه خدمت رسانی به این بیماران کمک می کنند تشکر و قدردانی کرد.

 

گفتنی است براساس تعریف فعلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص؛ و بیماری های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، ای بی، متابولیک و CFدر زمره مهمترین بیماری های صعب العلاج قرار دارند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • گروه خبری : 104299
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست