×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/04/27 - 11:57
  • بازدید : 2037
  • تعداد بازدید : 259
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

خلاصه گزارش عملکرد معاونت درمان در سه ماهه اول سال جاری/ رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی تحت پوشش دانشگاه، مهمترین هدف معاونت درمان در سال 95

دکتر خسرو رحمانی معاون درمان دانشگاه با اشاره به شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری و دعوت به اقدام و عمل خاطرنشان کرد: تدوین به موقع برنامه عملیاتی سال 95 معاونت درمان و تلاش در دستیابی به اهداف تعیین شده و پیاده سازی راهبردها و برنامه ها موجبات استفاده مناسب تر از سرمایه های مالی و انسانی را موجب شده است

رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی تحت پوشش دانشگاه، مهمترین هدف معاونت درمان در سال 95

روابط عمومی معاونت درمان: دکتر خسرو رحمانی معاون درمان دانشگاه با اشاره به شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری و دعوت به اقدام و عمل خاطرنشان کرد: تدوین به موقع برنامه عملیاتی سال 95 معاونت درمان و تلاش در دستیابی به اهداف تعیین شده و پیاده سازی راهبردها و برنامه ها موجبات استفاده مناسب تر از سرمایه های مالی و انسانی را موجب شده است.

 

وی افزود: از ابتدای سال علاوه بر جمع آوری و تهیه کلیه فعالیت واحدهای زیرمجموعه توسط روابط عمومی در قالب یک فرم معین، کلیه زیرمجموعه های این معاونت گزارش سه ماهه اول برنامه عملیاتی خود را بصورت مبسوط در نشست شورای مدیران که هر سه شنبه برگزار می شود مطرح و مشکلات و موانع اجرا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.   

 

دکتر رحمانی اقدام و عمل به برنامه های تهیه شده را از اولویت های کاری معاونت درمان خواند و تلاش  به منظور رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه را، از مهمترین اهداف این معاونت دانست.

 

وی با تاکید بر تلاش و شفاف سازی اطلاعات حوزه کاری این معاونت گفت: در حال حاضر گزارش بازدیدهای روزانه، هفتگی اداره نظارت و بازرسی و همچنین مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و اقدامات درمانی انجام شده در بیمارستان های تحت پوشش بصورت هفتگی و اخبار اطلاعات اداری، آموزشی و ستادی مورد لزوم مراجعین به این معاونت بصورت مداوم در حال بارگذاری در سایت معاونت و به روزرسانی است.

 

دکتر رحمانی از الکترونیکی شدن فعالیت های صدورپروانه و بایگانی پرونده های درمانی معاونت درمان در سال 95 خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه ها و الکترونیکی شدن فرایندهای جاری معاونت در سال 95، دستیابی به یک سطح بندی علمی و منطبق با استانداردهای ملی، یکی از دستاوردهای مهم این معاونت خواهد بود.

 

وی همچنین زمینه سازی اجرای برنامه سند راه درمان کشور را یکی دیگر از اقدامات این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: جمع آوری داده های اجرایی برعهده دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشد؛ از این رو با توجه به گستردگی جغرافیایی و جمعیت استان تهران بومی کردن این برنامه ملی از اقداماتی است که با هماهنگی معاونین و مدیران گروه های علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران در حال بررسی و اقدام است.

 

گزارشی از عملکرد سه ماهه معاونت درمان در سه ماهه اول سال 95

معاون درمان دانشگاه مهمترین اقدامات صورت گرفته در سه ماهه اول سال 95 را به قرار ذیل اعلام کرد:

 

1515 بازدید نظارتی از سوی کارشناسان حوزه نظارت واحدهای تابعه معاونت؛ که سهم هر یک از زیرمجموعه های این معاونت به ترتیب:  504 مورد اداره بازرسی و نظارت، 222 مورد اداره امور آزمایشگاه ها، 220 مورد مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، 107 مورد واحد پرتو پزشکی، 16 مورد واحد بیماری های خاص، 11 مورد اداره اعتباربخشی،201 مورد اداره ارزیابی فضاهای درمانی و 8 مورد توسط اداره مامایی است.

 

از طریق واحد بیماری های خاص علاوه بر صدور و تحویل حواله دریافت دارو به 826 بیمار پیوندی، 26 بیمار دیالیزی و 350 بیمار MS،  مبلغ 421/750/384/7 ریال بابت پیوند اعضاء و مبلغ 000/625/018/3 ریال بابت بیماران خاص پرداخت شده است؛ که این منابع توسط معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه تخصیص می یابد.

 

در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، ارجاع و جابجایی 1758 بیمار، 155 مورد بازدید سرزده کارشناسان مدیریت حوادث از مراکز تابعه، 219581 مورد مراجعه به بخشهای اورژانس  و 4698 مورد مراجعه اورژانس پیش بیمارستانی اعلام گردیده است.

 

در حوزه مدیریت حدمات درمانی و تعالی بالینی، 334854 مورد مراجعه و ویزیت در درمانگاه های مراکز تابعه اعلام و به ثبت رسیده است.

 

در طول این مدت 85 جلسه، نشست کارشناسی، کمیسیون پزشکی و ... توسط زیرمجموعه های معاونت برگزار شد؛ که از این تعداد اعتباربخشی 32، اقتصاد درمان 10، صدورپروانه 10، بیماری های خاص 6، مامایی 5، نظارت و بازرسی 2، امور آزمایشگاه ها 2 و روابط عمومی 15 جلسه را برگزار کرده اند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 33984
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست