×

search info "Enter"push

  • Release date : 1401/06/12 - 14:01
  • View : 438
  • Visitor : 407
  • Study time : 1 دقیقه
به همت مدیریت پرستاری دانشگاه:

دوره های پیشرفته آموزشی مدیران پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد

مدیریت پرستاری دانشگاه از آغاز دوره های آموزشی پیشرفته مدیران پرستاری شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

دوره های پیشرفته آموزشی مدیران پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد

مدیریت پرستاری دانشگاه از آغاز دوره های آموزشی پیشرفته مدیران پرستاری شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دوره پیشرفته آموزش مدیران پرستاری با هدف توانمندسازی مدیران پرستاری بیمارستان های دانشگاهی از اوایل مردادماه در دو سطح مبانی و پیشرفته در بیمارستان های امام حسین (ع) و مسیح دانشوری برگزار شد.

 

دوره مبانی آموزش پرستاری در 6 و 12 مردادماه در بیمارستان مسیح دانشوری و دوره پیشرفته مدیریت پرستاری نیز در 6 شهریور ماه  در بیمارستان امام حسین (ع)، با حضور مدیران خدمات پرستاری، سوپروایزران و سرپرستاران بیمارستان های دانشگاهی تشکیل شد.

 

 گفتنی است دکتر پرستو اوجیان عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی و مدرس این دوره ها، پیرامون اصول و مبانی مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی، ارزیابی عملکرد و محاسبه نیروی انسانی، انگیزش، کنترل و نظارت، ارتباطات در پرستاری، مدیریت استرس و تعارض با تمرکز بر حوزه پرستاری و بیمارستانی تدریس می کند.

 

فروغ مولا مدیریت پرستاری دانشگاه در حاشیه این برنامه، از مهارت « مدیریت » و « رهبری » بعنوان جنبه های مهم حرفه پرستاری یاد کرد و خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقاء نقش های پرستاری جایگاه مهمی دارد. و توانمند سازی مدیران پرستاری علاوه بر ارتقاء عملکردهای مدیریتی ایشان، در اخذ تصمیمات اثربخش و در نهایت بهبود کیفیت مراقبت پرستاری و ارتقاء سلامت جامعه موثر است.  

 

مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به اینکه کادر پرستاری حدود 60 درصد نیروی انسانی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه را شامل می شوند، اظهار داشت: توجه و اهتمام به توانمند سازی مدیران این بخش می تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات و دستیابی گیرندگان خدمت به خدمات مناسب و عادلانه شود.

 

وی در خاتمه یادآور شد: تعداد 514 مدیر پرستاری در رده های مختلف (مدیر خدمات پرستاری، سوپروایزر و سرپرستار) در مراکز بیمارستانی دانشگاهی در حال فعالیت می باشند که تا کنون 145 نفر از ایشان در دوره مبانی و 84 نفر در دوره پیشرفته مدیریت حضور داشته اند. البته این دوره های آموزشی در فصل پاییز نیز ادامه خواهد داشت.

 

شایان ذکر است مدیران پرستاری بعد از پایان دوره،  گواهی آموزشی با 6 امتیاز بازآموزی از طریق سامانه آموزش دانشگاه کسب می کنند.

 

  • News group : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • News code : 120404
keywords
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست