×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 12:51
  • بازدید : 155
  • تعداد بازدیدکننده : 152
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر میرابوطالبی در 25 تیرماه روز ملی طب ایرانی :

طب ایرانی، یادآور پیشینه شکوه و عظمت جامعه پزشکی امروز جهانی است

روز ملی طب سنتی ایرانی و تصویب سند ملی گیاهان دارویی مصادف با 25 تیرماه که یادآور پیشینه شکوه و عظمت جامعه پزشکی امروز جهانی است، بر همه استادان، دانشجویان و تلاشگران این عرصه مبارک باد

طب ایرانی، یادآور پیشینه شکوه و عظمت جامعه پزشکی امروز جهانی است

روز ملی طب سنتی ایرانی و تصویب سند ملی گیاهان دارویی مصادف با 25 تیرماه که یادآور پیشینه شکوه و عظمت جامعه پزشکی امروز جهانی است، بر همه استادان، دانشجویان و تلاشگران این عرصه مبارک باد.

 

به همین مناسب دکتر سیده وجیهه میرابوطالبی متخصص طب ایرانی و سرپرست اداره طب ایرانی معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک این روز به همه استادان، دانشجویان و تلاشگران بویژه همکاران حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از طب سنتی ایرانی بعنوان یادآور پیشینه شکوه و عظیمت جامعه پزشکی امروز جهانی نام برد.

 

دکتر میرابوطالبی با اشاره به اینکه طب سنتی ایران، قدیمی ترین شکل از ساختارپزشکی است، اظهار داشت: طب سنتی ایرانی با پیشینه چند صد ساله و داشتن ظرفیت بالا در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ها، قسمتی جدا نشدنی از زندگی جوامع مختلف ایران است.

 

سرپرست اداره طب ایرانی معاونت درمان با تاکید بر سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ضمن حمایت جدی خود، این نکته را به خوبی مشخص کرده اند، که احیا و محقق شدن طب سنتی  ایرانی، در صورتی مثمرثمر خواهد بود که در کنار طب کلاسیک و  با تلفیق علوم و آزمون و خطای آن به نتیجه مفید خود برسد.

 

وی با اشاره به توجه سازمان بهداشت جهانی بر توسعه طب سنتی در سیستم خدمات بهداشتی و درمانی، خاطرنشان کرد: درسال های اخیر، استقبال محققان و پزشکان به طب مکمل در تمام دنیا روندی رو به افزایش داشته به گونه ای که سالانه در دنیا استفاده ازطب مکمل درکنار طب رایج به عنوان راه گشا در درمان بیماری ها استفاده می شود.

 

دکتر میرابوطالبی یادآور شد: متاسفانه، عده ای با ساده انگاشتن علم، و به بهانه گسترش طب سنتی ایرانی، خود را مدعی در آموزش طب سنتی دانسته و بدون گذراندن مراحل علمی و به هر طریقی به سادگی دستوراتی را برای عموم تجویز می کنند. که با ورود وزارت بهداشت و جامعه پزشکی دخالت های هدفمند در حال اجرا است.

 

وی ساده انگاشتن علم را یک خطر بزرگ برای علم بویژه طب سنتی دانست، اظهار داشت: آشنایی نداشتن به طب کلاسیک امروزی، عدم تسلط به گیاهان و مواد معدنی موجود در طبیعت، تداخلات گسترده این گیاهان و فیتوشیمیایی گسترده هرکدام از این گیاهان، حضور افراد غیرعلمی و ورود به درمان قبل از انجام مراحل کارآزمایی بالینی علمی را از جمله مشکلات امروز برای طب ایرانی عنوان کرد.

 

وی، دادن آگاهی وهوشیاری به مردم و عدم پذیرش تبلیغات دروغین درمان های معجزه آسا و صددرصدی که منجر به ایجاد مخاطره برای سلامتی مردم میشود، را از وظایف حوزه سلامت  و متخصصین طب سنتی ایرانی دانست.

 

سرپرست اداره طب ایرانی در خاتمه یادآور شد: مردم عزیزمان، قبل از استفاده از دارو و درمان که به اسم طب سنتی و طب اسلامی( که نیاز به بررسی احادیث روایی توسط حدیث شناسان این حوزه داشته و چه بسا بسیاری از آن ها سندیت علمی نداشته اند ) توسط افراد مختلف عرضه می شود با مراجعه و بهره از متخصصین طب ایرانی، خود را از گزند و مخاطره ناآگاهان دور نگه دارند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • گروه خبری : 118783
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست