×

search info "Enter"push

  • Release date : 1398/03/01 - 15:21
  • View : 586
  • Visitor : 111
  • Study time : 1 دقیقه
در سمینار آموزشی بیماری مالاریا :

ایران در مرحله حذف بیماری مالاریا قرار دارد

کلاس آموزشی "تشخیص و درمان بیماری مالاریا" با همکاری معاونت های درمان ( مدیریت پرستاری) و بهداشت و با دعوت از استادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد

سمینار آموزشی بیماری مالاریا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: کلاس آموزشی "تشخیص و درمان بیماری مالاریا"با همکاری معاونت های درمان ( مدیریت پرستاری) و بهداشت و با دعوت ازاستادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

 

کلاس مذکور با حضور جمعی از پزشکان و سوپروایزران کنترل عفونت، کارکنان آزمایشگاه مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی، کارشناسان مالاریا و مسئولین گروه بیماری های واگیر شبکه های بهداشت تابعه دانشگاه در روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه تشکیل شد.

 

 استادان در این کلاس، با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ابتلای 219 میلیون نفر در جهان به بیماری مالاریا یادآور شدند: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، جمهوری اسلامی ایران در مرحله حذف این بیماری قرار گرفته است.

 

ایشان خاطرنشان کردند: به همین جهت حفظ این دستاورد مهم تنها با تعامل بیشتر در بین حوزه های بهداشت و درمان برای شناسایی و تشخیص به موقع، درمان موثر و پیشگیری از مرگ ناشی از بیماری مالاریا ادامه می یابد.

 

دکتر رئیسی رئیس اداره مالاریای مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در این جلسه پیرامون آخرین وضعیت اپیدمیولوژی مالاریا در جهان، روند پیشرفت برنامه مبارزه با مالاریا در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه و روش های نوین تشخیص بیماری مالاریا مطالبی را بیان کرد.

 

 دکتر معصومی اصل فوکال پوینت درمان مالاریای مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در خصوص درمان مالاریای غیر عارضه دار و درمان مالاریای سخت توضیحاتی را ارائه کرد.

 

در خاتمه پس از بیان تاریخچه بیماری، شرح حال و اقدامات انجام شده برای دو مورد بیمار مبتلا به مالاریا که در سال گذشته در بیمارستان های شهر تهران فوت کرده اند، مدرسین به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

  • News group : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • News code : 78577
keywords
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست