×

search info "Enter"push

  • Release date : 1400/10/19 - 12:27
  • View : 55
  • Visitor : 54
  • Study time : 1 دقیقه
در کمیته دانشگاهی ارتقاء سلامت نوزادان دانشگاه اعلام شد:

بهبود کیفیت ارائه مراقبت های سلامت نوزادان در بیمارستان های تابعه دانشگاه

کمیته دانشگاهی ارتقاء سلامت نوزادان با حضور معاونین درمان و بهداشت و دیگر اعضاء کمیته در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

بهبود کیفیت ارائه مراقبت های سلامت نوزادان در بیمارستان های تابعه دانشگاه

کمیته دانشگاهی ارتقاء سلامت نوزادان با حضور معاونین درمان و بهداشت و دیگر اعضاء کمیته در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زینب علی پور رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه در ابتدای نشست از کاهش میزان مرگ نوزادی از 5/02 در سال 99 به 4/52 در شش ماهه اول سال 1400 به ازای هر هزار تولد زنده خبر داد.

 

وی با اشاره به شاخص 8/22 میانگین کشوری مرگ نوزادان به ازای هر هزار تولد زنده، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موثر در فرایند کاهش آماری و بهبود مراقبت های سلامت نوزادان در بیمارستان ها توجه به توانمند سازی و آموزش همکاران بوده است.

 

وی افزود: برگزاری 26 دوره آموزشی توسط معاونت درمان و 25 دوره از طریق مربیان بیمارستانی پیرامون موضوعات، کمک به تنفس و احیاء نوزاد، پایش اجرای مراقبت آغوشی، مراقبت تکاملی، برقراری تماس پوست با پوست و شروع زودرس شیردهی در ساعت تولد نقش مهمی در ارتقای کیفیت مراقبت های نوزادی در بخش های اطفال و ویژه نوزادان داشته است.

 

وی در خاتمه یادآور شد: یقینا آرزو و هدف ما سلامت مادر و نوزاد در هر زایمان است و با وجود شاخص مناسب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تلاش ها برای بهبود وضعیت و تحقق اهداف مراقبت های سلامت نوزادان همیشگی و در حال اجرا است.

 

دکتر سهرابی معاون امور بهداشتی و دکتر رضا زندی سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز در این نشست ضمن خیر مقدم و بیان مطالبی از تلاش همکاران و استادان این حوزه در تحقق اهداف دانشگاه در جهت ارتقا سلامت  نوزادان قدردانی کردند.

 

سپس استادان و مدعوین پس از بحث و بررسی پیرامون شاخص های سلامت نوزادان و برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت، راهكارهایی را جهت هدفمند شدن و عملکرد بهتر برنامه های نوزادان در سطح دانشگاه مصوب کردند.

 

گفتنی است کمیته دانشگاهی ارتقا سلامت مادر و نوزاد در روز سه شنبه 14 دی ماه 1400 توسط اداره مامایی معاونت درمان تشکیل شد.

  • News group : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • News code : 112440
keywords
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست