×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/09/12 - 13:53
  • بازدید : 826
  • تعداد بازدیدکننده : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی ممنوع است

استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی ممنوع است و باید حتما از روش PCR استفاده شود

تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها ممنوع است/ فقط از تست PCR استفاده شود

دکتر سید محمدرضا یثربی مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص طبی در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی ممنوع است و باید حتما از روش PCRاستفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با آغاز توزیع کیت سریع تشخیص کرونا در کشور، این تست فقط در پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی به منظور غربالگری استفاده می شود و مردم به بیمارستان ها و آزمایشگاه های خصوصی و دولتی مراجعه نکنند.

 

دکتر یثربی افزود: با توجه به اینکه کاربرد مهم این تست برای غربالگری بیماری کرونا است. به همین دلیل استفاده آن در مراکز درمانی لزومی نداشته و در صورت استفاده، تذکرات و برخوردهای قانونی از سوی معاونت درمان انجام می شود.

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان، با اشاره به اینکه پاسخ این تست ظرف مدت زمان 20دقیقه مشخص می شود، افزود: نتیجه منفی این آزمایش احتمال بیماری فعال را بطور کامل منتفی نمی کند و در صورت مثبت شدن، انجام آزمایش تاییدی تشخیص مولکولی خصوصا برای افراد علامت دار توصیه می شود.

 

دکتر یثربی با یادآوری اینکه، برای انجام این تست از نمونه نازوفانکس استفاده می شود، اظهار کرد: تشخیص سریع در بیماران علامت دار مشکوک به ابتلا به کووید -19، تشخیص عفونت در افراد بی علامت که سابقه تماس با بیمار مبتلا به کووید-19 راداشته باشد(contact tracing) و بررسی همه گیری مشکوک در اجتماعات کوچک را از مهمترین کاربردهای این تست برشمرد.

 

لیست اسامی  و موقعیت مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از اینجا ببینید.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • گروه خبری : 99147
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست