×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/09/15 - 10:02
  • بازدید : 113
  • تعداد بازدیدکننده : 112
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در مراسم گرامیداشت مقام پرستار :

ضرورت پیشگیری از فرسودگی شغلی پرستاران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم گرامیداشت مقام پرستار، پیشگیری از فرسودگی شغلی پرستاران را یک ضرورت دانست

معاون درمان دانشگاه در مراسم گرامیداشت مقام پرستار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم گرامیداشت مقام پرستار، پیشگیری از فرسودگی شغلی پرستاران را یک ضرورت دانست.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام پرستار و تقدیر از خدمت‌رسانی بی شائبه این قشر، قانونگذاری و ایجاد بستری برای جلوگیری از فرسودگی شغلی پرستاران را یکی از اقدامات مهم برای تقدیر از جامعه خدوم پرستاری عنوان کرد.

 

معاون درمان دانشگاه اظهار داشت: تلاش معاونت درمان دانشگاه برقراری منظم جلسات به صورت فصلی با مترون‌های دانشگاهی است. این جلسات به منظور آسیب‌شناسی و رسیدگی بهتر به مطالبات همکارانی است که در بالین بیمار خدمت می‌کنند.

 

وی همچنین بر اهمیت برگزاری جلسات با پرستاران غیردانشگاهی نیز تاکید کرد.

 

دکتر زندی با اشاره به پیگیری دانشگاه در تامین کادر پرستاری مورد نیاز دانشگاه، خاطرنشان کرد: رفع کمبود نیروی انسانی یکی از اقدامات مهم برای تقدیر از جامعه خدوم پرستاری، قانونگذاری و ایجاد بستری برای جلوگیری از فرسودگی شغلی این پرستاران است که یکی از اقدامات در این راستا است.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به سهم پرستاران در شناسایی و ارایه گزارشNeverEvent  ( اتفاقاتی که هرگز در مراکز درمانی نباید رخ دهد) تصریح کرد: بالغ بر هفت هزار پرستار دانشگاهی و ۱۱ هزار پرستار غیردانشگاهی در مراکز تابعه و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت هستند. دقتی که این جامعه از کادر درمان در ثبت مستندات دارند، کمتر در سایر بخش‌ها دیده می‌شود، از همین رو سهم بالایی در شناسایی NeverEvent دارند.

 

به گفته دکتر زندی، بر اساس مصوبه هیئت رییسه، با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع علاوه بر هدایای روز پرستار، مبلغی هم به منظور ارایه تسهیلات رفاهی به پرستاران در بیمارستان‌ها اختصاص یابد.

 

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه برای رفع معضلات جامعه پرستاری نهایت تلاش خود را می‌کند و پیشنهادهای این قشر فداکار را در این زمینه می‌پذیرد.

 

توانمندسازی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کادر پرستاری از اولویت‌های دانشگاه است

 

فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد اداره پرستاری در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته وضعیت تامین کادر پرستاری مورد نیاز در مراکز تابعه مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش‌ها ضریب پرستار به تخت از ۰,۸۹ در سال ۹۹ به ۰.۹۱ در سال جاری و ضریب کادر پرستاری به تخت از ۱.۴۱ در سال ۹۹ به ۱.۴۶ در سال جاری افزایش داشته است.

 

به گفته وی کاهش نیاز به کمک پرستار در مراکز با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع، ۱۵۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز تابعه دانشگاهی و غیردانشگاهی، برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت پرستاری، برگزاری جلسات با سرپرستاران جهت ارتقای کیفیت خدمات پرستاری در اتاق‌های عمل و بخش‌های ویژه، برگزاری جلسات نحوه محاسبه و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بازدید آموزشی در حیطه پیشگیری و کنترل عفونت، برگزاری برنامه‌های آموزشی ۲۴۷ و ۷۲۴، برنامه توانمندسازی روانی اجتماعی کادر پرستاری از دیگر اقدامات اداره پرستاری دانشگاه در سال گذشته است.

 

مدیر پرستاری دانشگاه همچنین به برنامه پیشگیری از مرگ و میر اطفال، نظارت بر مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل، تصویب و اجرای برنامه‌های تشویقی و انگیزشی،صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای، آموزش و هماهنگی محاسبه امتیاز کرونا برای شرکت کنندگان آزمون استخدامی و بارگذاری مستندات برنامه عملیاتی به عنوان سایر اقدامات اداره پرستاری دانشگاه اشاره کرد

 

در پایان این مراسم از تعدادی از پرستاران در بخش‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی تقدیر و به قید قرعه نیز هدایایی به حاضران این مراسم اهدا شد.

 

گفتنی است مراسم گرامیداشت مقام پرستار دانشگاه در روز دوشنبه 14 آذرماه با حضور رئیس دانشگاه، هیات رئیسه دانشگاه و مدیران و کادر پرستاری دانشگاه برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • گروه خبری : 123581
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست