×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/02 - 12:16
  • بازدید : 133
  • تعداد بازدید : 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در جمع روسای مراکز درمانی تابعه دانشگاه:

مدیریت هوشمند بیمارستانی راهکار مناسب تحقق اهداف بهره وری حوزه درمان

اجلاس روسای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور رئیس دانشگاه و اعضا هیات رئیسه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد

مدیریت هوشمند بیمارستانی راهکار مناسب تحقق اهداف بهره وری حوزه درمان

اجلاس روسای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور رئیس دانشگاه و اعضا هیات رئیسه در روز شنبه 31 اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه در این نشست با اشاره بر ضرورت بهره مندی از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در تمام مراکز، اظهار کرد:  بهره گیری از ظرفیت بالقوه و بالفعل خدمات بیمارستانی عامل مهم در تحقق اهداف بهره وری و متعاقب آن بهبود ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بویژه در شرایط امروز است.

 

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر رصد روزانه سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی، خاطر نشان کرد: با اطلاع از وضعیت روزانه مراکز درمانی، امکان برنامه ریزی مطلوب تر برای روسا فراهم می شود، بنابراین رصد مستمر این سامانه باید در دستور کار باشد.



وی در ادامه، آمادگی معاونت درمان را به منظور آموزش تیم بهره وری در بیمارستان‌ها و افزایش اطلاعات و اشراف روسا و مدیران در خصوص سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی اعلام کرد.



معاون درمان دانشگاه در این جلسه توضیحاتی در خصوص شاخص های مدیریتی، مدیریت اقتصاد سلامت و آمار، مدیریت پرستاری، مدیریت نظارت و اعتباربخشی، مدیریت تعالی بالینی و بیمارستانی، مدیریت امور آزمایشگاه ها، نظارت بر صدور پروانه ها، مدیریت پرداخت مطالبات پزشکان و کارکنان و گزارش آخرین تاریخ تسویه کارکنان ارایه داد.



دکتر زندی ایجاد داشبورد مدیریت بحران، داشبورد نظارت الکترونیک مراکز، داشبورد مدیریت تجهیزات مازاد و اسقاط و تجهیز و راه اندازی بیمارستان‌های شهدای تجریش و انصار الغدیر بومهن را از جمله برنامه‌های آتی این معاونت اعلام کرد.



به گفته وی اجرای صد درصدی طرح نسخه الکترونیک، رسیدگی الکترونیک اسناد، پزشکی از راه دور و نظام ارجاع الکترونیک نیز در دستور کار معاونت درمان دانشگاه قرار دارد.

 

شایان ذکر است دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه نیز در اجلاس روسای بیمارستان ها با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای بهره وری بیمارستان ها و رصد مستمر سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی، بر ضرورت بهره گیری از تجارب موفق مراکز تاکید کرد.

 

در این نشست که با حضور اعضای هیئت رییسه از جمله معاونین آموزش، توسعه منابع و غذا و دارو دانشگاه برگزار شد، ضمن ارائه مطالبی از سوی معاونین پیرامون مسائل مرتبط با مراکز، روسای مراکز درمانی تابعه دانشگاه به بررسی مسائل فنی مدیریتی پرداختند و در خصوص راهکارهای برون رفت از چالش های موجود در مراکز بحث و تبادل نظر کردند.

 

گفتنی است در اجلاس روسای بیمارستان های دانشگاه، به جهت برخی انتصاب های جدید بیمارستانی و دستورالعمل ها و برنامه های عملیاتی، کلیه مدیران حوزه معاونت درمان در این نشست حضور داشتند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 116917
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست