×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 09:37
  • بازدید : 168
  • تعداد بازدیدکننده : 145
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه :

نقش ماما در سلامت نسل آینده جامعه بدیهی است/روز جهانی ماما مبارک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی فرا رسیدن روز ماما را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در سلامت نسل آینده جامعه و قدردانی از خدمات و زحمات بی‌منت این قشر صبور دانست

روز جهانی ماما مبارک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی  فرا رسیدن روز ماما را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در سلامت نسل آینده جامعه و قدردانی از خدمات و زحمات بی‌ منت این قشر صبور دانست.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه در ۱۶ اردیبهشت ماه و همزمان با روز بزرگداشت ماما، اظهار داشت: در سال گذشته در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدامات موثری در دانشگاه انجام شد، و شاهد بهبود برخی از شاخص‌های عملکردی نسبت به سال‌های قبل بودیم.

 

معاون درمان دانشگاه، کاهش 2/74 درصدی آمار سزارین در زایمان نخست زا در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پایه، کاهش 5/79 درصدی شاخص مورتالیتی مادران باردار، افزایش 3/03 درصدی افزایش زایمان طبیعی نخست زای ایرانی، افزایش 2/04 درصدی افزایش زایمان‌های بدون درد دارویی انجام شده را برخی از شاخص‌های مثبت گروه مامایی دانشگاه عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر پراکندگی جغرافیایی و جمعیت متنوع تحت پوشش دانشگاه و اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج زایمان طبیعی، افزود: افزایش 6/18 درصدی زایمان‌های کم درد انجام شده، 11/81 درصدی افزایش زایمان‌های طبیعی با روش غیردارویی و افزایش 11/35 درصدی میزان شرکت در کلاس‌های آمادگی جهت زایمان در مراکز درمانی و آموزش به ۹۶۴۵ مادر باردار در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، از جمله شاخص‌های عملکردی است که نشان از نتایج اقدامات صورت گرفته است.

 

دکتر رضا زندی، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های جدی مرکز سطح ۳ بخش درمان ناباروری در بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین، تجهیز و راه اندازی شد.

 

وی، بهبود برخی شاخص‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ترویج زایمان طبیعی در سال گذشته را نتیجه تشدید نظارت‌های قانونی بر مراکز درمانی از جمله ارسال تذکر کتبی ماده ۳۳ به مراکز تحت پوشش و جدیت مجموعه دانشگاه بویژه مدیریت خدمات بیمارستانی و اداره مامایی حوزه درمان دانست.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به شعار سال روز ماما در سال ۱۴۰۳ « هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت »، خاطرنشان کرد: به درستی تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، تامین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان، انجام مشاوره‌ ها و آموزش‌ های دوران بارداری و مراقبت‌ های مادر و نوزاد، مهمترین دلایل نامگذاری روز ماما در سطح جهانی و ملی است.

 

دکتر رضا زندی خاطرنشان کرد: داشتن جامعه‌ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و نوزادانی سالم، نتیجه بهره گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه جامعه مامایی به آموزش و فرهنگ سازی در جمعیت تحت پوشش است.

 

وی در خاتمه ضمن تبریک این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به ویژه مراکز درمانی، از تلاش‌های این عزیزان در راستای ارتقای سلامت مادران و نوزادان این سرزمین قدردانی کرد و توفیق، سلامتی و سربلندی ایشان را در تمامی مراحل زندگی از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

  • گروه خبری : عمومی در حوزه درمان
  • گروه خبری : 141917
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست