×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/06/30 - 13:15
  • بازدید : 515
  • تعداد بازدید : 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

آموزش نقش مددکاران اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل حوزه سلامت در معاونت درمان

کارگاه دو روزه « نقش مددکار اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل در حوزه سلامت » با حضور جمعی از مددکاران اجتماعی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در معاونت درمان تشکیل شد

آموزش نقش مددکاران اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل حوزه سلامت در معاونت درمان

شیوع بیماری کرونا در ایران و جهانو تحمیل فشار روانی حاصل از شیوع این بیماری بر زندگی مردم، کادر درمان و مددکاران اجتماعی به عنوان بخشی از تیم درمان که در در مراکز درمانی و دانشگاه حضور دارند، احساس نیاز برای هم اندیشی در رابطه با موضوع نقش مددکار اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل در حوزه سلامت احساس می شود.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: کارگاه دو روزه «  نقش مددکار اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل در حوزه سلامت » با حضور جمعی از مددکاران اجتماعی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در معاونت درمان تشکیل شد.

 

اسماعیل راشدی مسئول مددکاری بیمارستان آیت ا... طالقانی و مدرس این دوره، با تاکید بر یادگیری و قابلیت پذیرش تغییر بعنوان عناصر مهم در تغییر یک رفتار، اظهار داشت: برای تغییر یک رفتار ناخوشایند و سازگاری با شرایط حاد(مانند بیماری کرونا) یادگیری مفاهیم پایه ای اساسی ترین اصل جهت ایجاد تغییر در رفتار است و اصول و مبانی پایه ای باید بارها و بارها تمرین شود.

 

عناصر مهم تغییر، چهار مرحله یادگیری، تعاریف و مصادیق رویداد و واکنش و چرخه زندگی از مباحث مطرح آموزشی توسط مدرس بود؛ در بخش دیگری از کارگاه برای آموزش بهتر و ارائه دیدگاه شرکت کنندگان نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.

 

 در خاتمه با عنایت به مطالب تدریس شده و بیان مشکلات موجود در مراکز درمانی و هم اندیشی صورت گرفته توسط مدعوین در کارگاه، امید آن است نقش مددکاران اجتماعی در تغییر رفتار و حل مشکل در حوزه سلامت به شکلی منسجم تر مدیریتشود و مداخلات لازم در زمان مناسب صورت پذیرد.

 

گفتنی است کارگاه مذکور با حضور مددکاران اجتماعی در روزهای دوشنبه و سه شنبه 17 و 25 شهریور ماه سال جاری توسط اداره مددکاری این معاونت برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 96634
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست