×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/10/28 - 11:00
  • بازدید : 785
  • تعداد بازدید : 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر پرستاری در سمینار رهبری و مدیریت اثربخش در پرستاری :

آگاهی و مهارت از طریق برنامه های بازآموزی و بهسازی مدیریتی کسب می شود

سمینار « رهبری و مدیریت اثربخش در پرستاری » در راستای توانمندسازی مدیران پرستاری و تأثیر مثبت آن بر بهره وري و کيفيت ارايه مراقبت های پرستاری در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

آگاهی و مهارت از طریق برنامه های بازآموزی و بهسازی مدیریتی کسب می شود

روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : سمینار « رهبری و مدیریت اثربخش در پرستاری » در راستای توانمندسازی مدیران پرستاری و تأثیر مثبت آن بر بهره وري و کيفيت ارايه مراقبت های پرستاری در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

 سمینار مذکور با حضور فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه، مدیران پرستاری و تعدادی از سوپروایزران مراکز دانشگاهی در روزهای دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 دی ماه توسط مدیریت پرستاری دانشگاه تشکیل شد.

 

مدیر پرستاری دانشگاه در این سمینار گفت: مدیران پرستاری علاوه بر وظایف عام مدیریت همچون برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل، نوآوری و انگیزش، هماهنگی و بودجه بندی، بایستی پاسخگوی نیازهای بهداشتی–درمانی بیماران و مراجعین به بیمارستان باشند.

 

وی با اشاره به اینکه آگاهی و مهارت از طریق برنامه های بازآموزی و بهسازی مدیریتی کسب می شود، خاطرنشان کرد: مدیران پرستاری با بکارگیری مهارت های مدیریتی و رهبری اثربخش و ایجاد جو مشارکتی و حس توانمندی در مجموعه، کمک می کنند تا کادر پرستاری وظایف خود را مهم و با ارزش تلقی نموده و با احترام و اعتماد متقابل، مدیران را در دستیابی به اهداف سازمانی کمک کنند.

 

گفتنی است سخنرانان سمینار فوق علاوه بر توضیح علمی وظایف مدیران سازمانی (برنامه ریزی، کنترل، سازماندهی، هدایت، بودجه بندی، ارزشیابی، برقراری ارتباط موثر، قاطعیت، بهبود کیفیت و....)، در خصوص دستورالعمل های اصلی وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ( همچون قانون ارتقاء بهره وری، مدیریت منابع انسانی پرستاری، دستورالعمل تاسیس مراکز مشاوره و مراقبت در منزل، برنامه عملیاتی، شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین، آیین نامه گواهی صلاحیت حرفه ای و.... ) توضیحات لازم را ارائه کردند.

 

همچنین در خاتمه سخنرانی ها نشست پرسش  و پاسخ پیرامون سوالات و ابهامات حاضرین برگزار شد.

 

شایان ذکر است سمینار رهبری و مدیریت اثربخش در پرستاری دارای 6 امتیاز آموزش مداوم برای گروه هدفبود.     

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 87735
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست