×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/17 - 10:26
  • بازدید : 76
  • تعداد بازدید : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش مدیریت نظارت بر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه:

اجرای برنامه جهانی نظام مراقبت های میکروبی در مراکز درمانی منتخب وزارت بهداشت

مدیریت نظارت بر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای برنامه جهانی نظام مراقبت های میکروبی در مراکز درمانی منتخب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان تهران خبر داد

اجرای برنامه جهانی نظام مراقبت های میکروبی در مراکز درمانی منتخب وزارت بهداشت

مدیریت نظارت بر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای برنامه جهانی نظام مراقبت های میکروبی در مراکز درمانی منتخب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان تهران خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مقاومت میکروبی به معضل بزرگ برای کشور ها و به یک ابر چالش برای نظام سلامت دنیا تبدیل شده است. و به دلیل مقاومت میکروبی بعد از وقوع همه گیری بیماری کرونا و کم رنگ تر شدن سایر مخاطرات بهداشتی، برخی امراض به بیماری های غیر قابل درمان تبدیل شده است.

 

در راستای این موضوع برنامه نظام مراقبت میکروبی از طرف سازمان بهداشت جهانی اجرا شده و کشور ایران هم در این برنامه شرکت نموده است. 8 مرکز از طرف آزمایشگاه مرجع سلامت در کل کشور انتخاب شده اند که بیمارستان لبافی نژاد بعنوان مرکز درمانی منتخب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد.

 

هدف از اجرای این برنامه توانایی یافتن مقاومت های واقعی، لحاظ نکردن مقاومت های کاذب و داشتن برنامه مشخص در دو حوزه تشخیص و گزارش دهی است.

 

پیرو اجرای برنامه یاد شده مرکز منتخب توسط کارشناسان حوزه معاونت درمان، بصورت دوره ای مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج جهت رفع موارد عدم انطباق به آزمایشگاه آن مرکز منعکس شده است.

 

شایان ذکر است، در این زمینه پیگیری های لازم از طرف مدیریت امور آزمایشگاه ها و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت انجام می شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 116235
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست