×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/02/18 - 12:15
  • بازدید : 62
  • تعداد بازدید : 62
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
به بهانه روز جهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج

ارایه خدمت به ١٤٠٠٠بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش دانشگاه در پاندمی کرونا

مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از خدمت رسانی به ۱۴۰۰۰ بیمار مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

ارایه خدمت به ١٤٠٠٠بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش دانشگاه در پاندمی کرونا

مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از خدمت رسانی به ۱۴۰۰۰ بیمار مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

 

مرضیه نوربخش مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن گرامیداشت هشتم ماه می مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه و روزجهانی  تالاسمی، بیماری ها خاص و صعب العلاج گفت: ۱۴۰۰۰ بیمار خاص و سرطانی (صعب العلاج) در حوزه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ثبت شده اند و خدمات لازم را دریافت می کنند.

 

به گفته وی این افراد شامل بیماران پیوندی، دیالیز، ام اس، ایبی، ام پی اس، بیماری‌های متابولیک ، هموفیلی و تالاسمی هستند.

 

دکتر نوربخش با اشاره به تاثیر کرونا بر ارایه خدمات به این دسته از بیماران تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا هیچ خدشه ای به خدمت رسانی به این بیماران وار د نشد ‌‌مشابه دوران پیش از کرونا خدمات لازم را دریافت می‌کردند.

 

مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه با اشاره به خدمات ارایه شده به این بیماران گفت:  یکی از اقدامات انجام شده در این دوران تخصیص تخت های مجزا و اختصاصی برای ارایه خدمات دیالیزی به بیماران مبتلا به کرونا بود  تا بیماران کرونا مثبت مجبور نباشند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی دیگری مراجعه کنند و بتوانند همچنان در همان محل مراجعه قبلی خود خدمات دیالیزی را دریافت کنند .

 

وی تاکید کرد: هیچ کدام از خدماتی که به بیماران خاص به ویژه دیالیزی ارایه می شد تحت الشعاع کرونا قرار نگرفته است و کما فی السابق خدمات لازم را این بیماران دریافت می کنند.

 

به گفته دکتر نوربخش طبق مصوبات وزارت بهداشت در شهریور ۹۸ارایه خدمات به بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی بصورت رایگان صورت می گیرد .

 

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی پیش از این مصوبه نیز خدمات رایگان به بیماران دیالیزی ارایه می شد  اما پس از ابلاغ مصوبه مذکور طی قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی مقرر شد بیماران دیالیزی در مراکز خصوصی نیز برای دریافت خدمات مازاد دیالیز نیز هزینه ای پرداخت نکنند.

 

 مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه با اشاره به نحوه تامین داروهای بیماران مبتلا به ام اس نیز گفت: با توجه به مشکلات این بیماران و شرایط اپیدمی کرونا ؛ با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه تعداد داروخانه هایی که داروهای ام اس را رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند را در سطح شهرتهران افزایش دادیم و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیار موفق عمل کرد و باعث‌افزایش‌رضایتمندی این بیماران شد.

 

به گفته وی ارایه خدمات در پاندمی کرونا به بیماران هموفیلی و تالاسمی نیز همچون قبل به نحو مطلوبی‌ ادامه یافت ‌و همچون گذشته  خدمات به صورت رایگان ‌به این دسته از بیماران خاص ارایه شد.

 

دکتر نوربخش با اشاره به نیاز این بیماران برای دریافت خدمات درمانی دندانپزشکی خاطرنشان کرد که برای رفاه حال این بیماران،  در حال راه اندازی و فعال سازی خدمات دندانپزشکی بیماران خاص در بیمارستان امام حسین (ع) هستیم‌ تا بتوانیم به این عزیزان  خدمات تخصصی دندانپزشکی بهتری را ارایه دهیم.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که در ابتدای کرونا بسته های حفاظتی شامل ماسک و محلولهای ضد عفونی کننده با همکاری وزارت بهداشت در اختیار بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه قرار گرفت تا این بیماران بتوانند خود را در مقابل این بیماری حفاظت کنند.

 

دکتر نوربخش واکسیناسیون آنفلوانزا را از دیگر خدماتی برشمرد که در دوران شیوع کرونا به بیماران خاص ارایه شد و گفت: در این پاییز و زمستان گذشته علیرغم کمبود واکسن‌انفلوانزا این بیماران در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند و با فراخوانی که از طریق انجمن ها صورت گرفت تمامی بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه واکسن انفلوانزا دریافت کردند.

 

به گفته  مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه هماهنگی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه یکی دیگر از خدمات ارایه شده به بیماران خاص بود که همزمان با سراسر کشور و با همکاری بانک توسعه تعاون انجام شده است. در این طرح براساس اولویت بندی و با همکاری انجمن های این بیماران دهک های یک تا چهار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی شدند و فرایند دریافت تسهیلات را طی می کنند.

 

 دکتر نوربخش با اشاره به روند واکسیناسیون کووید ۱۹ در بیماران خاص و صعب العلاج در این دانشگاه گفت : با توجه به این که این دسته از بیماران پس از کادر درمان ‌در اولویت واکسیناسیون کرونا قراردارند، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام گرفت.

 

به گفته وی در مرحله اول تزریق واکسن کرونا به بیماران دیالیزی در مراکز دیالیز دانشگاه انجام شده است و ضمن تعامل با معاونت بهداشتی دانشگاه اولویت بندی تزریق بیماران خاص انجام پذیرفت وواکسیناسیون بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شد.

 

دکتر نوربخش خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز براساس  اولویت بندی واکسیناسیون بیماران ام اس، پیوند، هموفیلی  و تالاسمی و سایر بیماران انجام می شود.

 

به گفته وی طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است  واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز  در هفت مرکز درمانی مربوط به این بیماران در حوزه تحت پوشش دانشگاه انجام شود.

 

دکتر نوربخش در خاتمه سخنان خود با اشاره به مشکلات و سردرگمی بیماران پیوندی به علت کمبود کشوری دارو در چند ماهه اخیر خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال بیماران پیوندی در اپیدمی کرونا با همکاری معاونت غذا و دارو و استقرار کارشناسی در داروخانه شهید کاظمی، این مرکز به عنوان داروخانه تحویل دهنده داروهای پیوندی فعالیت کند و همچنین داروخانه هلال احمر در خیابان جشنواره نیز داروهای پیوندی را به بیماران ارایه می دهد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 104300
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست