×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 09:42
  • بازدید : 95
  • تعداد بازدید : 95
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
به بهانه روز جهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج :

ارایه خدمت به 48000 بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش دانشگاه در پاندمی کرونا

مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از خدمت رسانی به 48000 بیمار مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد

ارایه خدمت به 48000 بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش دانشگاه در پاندمی کرونا

مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از خدمت رسانی به 48000  بیمار مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

 

 دکتر خدیجه مالمیر سرپرست مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن گرامیداشت هشتم ماه می مصادف با 18 اردیبهشت ماه و روزجهانی تالاسمی، بیماری ها خاص و صعب العلاج گفت: 48000 بیمار خاص و سرطانی (صعب العلاج) در حوزه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ثبت شده اند و خدمات لازم را دریافت می کنند.

 

دکتر مالمیر اظهار داشت: از سال 1399 با هدف رفاه حال بیماران و ساماندهی خدمت رسانی، سامانه مدیریت بیماری های نادر راه اندازی شد. که ظرف دو سال بیش از 48 هزار بیمار شامل بیماران پیوندی، دیالیز، ام اس، ای بی، ام پی اس، بیماری‌های متابولیک، هموفیلی و تالاسمی در این سامانه توسط کارشناسان ستادی امور بیماری های خاص معاونت درمان و مراکز منتخب تابعه ثبت شد، که در حال دریافت خدمات هستند.

 

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر ارایه خدمات به این دسته از بیماران تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا هیچ خدشه ای به خدمت رسانی به این بیماران وار د نشد، و ‌‌مشابه دوران پیش از کرونا خدمات لازم را دریافت می‌کردند.

 

مدیر خدمات بیمارستانی حوزه درمان دانشگاه با اشاره به خدمات ارایه شده به این بیماران گفت:  در دوران همه گیری کرونا یکی از اقدامات انجام شده تخصیص تخت های مجزا و اختصاصی برای ارایه خدمات دیالیزی به بیماران مبتلا به کرونا بود، تا بیماران کرونا مثبت مجبور نباشند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی دیگری مراجعه کنند و بتوانند همچنان در همان محل مراجعه قبلی خود خدمات دیالیزی را دریافت کنند .

 

وی تاکید کرد: هیچ کدام از خدماتی که به بیماران خاص به ویژه دیالیزی ارایه می شد تحت الشعاع کرونا قرار نگرفته است و کما فی السابق خدمات لازم را این بیماران دریافت می کنند.

 

به گفته دکتر مالمیر، طبق مصوبات وزارت بهداشت در شهریور ۹۸ارایه خدمات به بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی بصورت رایگان صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های دولتی پیش از این مصوبه نیز خدمات رایگان به بیماران دیالیزی ارایه می شد  اما پس از ابلاغ مصوبه مذکور طی قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی مقرر شد بیماران دیالیزی در مراکز خصوصی نیز برای دریافت خدمات مازاد دیالیز نیز هزینه ای پرداخت نکنند.

 

 مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی دانشگاه با اشاره به نحوه تامین داروهای بیماران مبتلا به ام اس نیز گفت: با توجه به مشکلات این بیماران و شرایط اپیدمی کرونا ؛ با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه در حال حاضر تعداد 10 داروخانه داروهای ام اس را رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند، و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای افزایش رضایتمندی بیماران بسیار تلاش می کند.

 

به گفته وی در معاونت درمان، صدور معرفی نامه برای بیماران متابولیک نسبت به دریافت، تداوم یا افزایش سهمیه دارویی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تعامل و هماهنگی با بیمارستان های مفتح ورامین، شهدای تجریش و مهدیه نسبت به ارجاع بیماران سرطانی سطح 2 برای تشخیص قطعی و درمان به آن مراکز انجام شد.

 

به گفته وی ارایه خدمات در پاندمی کرونا به بیماران هموفیلی و تالاسمی نیز همچون قبل به نحو مطلوبی‌ ادامه یافت ‌و همچون گذشته  خدمات به صورت رایگان ‌به این دسته از بیماران خاص ارایه شد.

 

دکتر مالمیر با اشاره به نیاز این بیماران برای دریافت خدمات درمانی دندانپزشکی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال این بیماران،  در بیمارستان امام حسین (ع) و کودکان مفید خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص راه اندازی شد، تا بتوانیم به این عزیزان  خدمات تخصصی دندانپزشکی بهتری را ارایه شود.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از ابتدای همه گیری کرونا بسته های حفاظتی شامل ماسک و محلول های ضد عفونی کننده با همکاری وزارت بهداشت در اختیار بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه قرار گرفت تا این بیماران بتوانند خود را در مقابل این بیماری حفاظت کنند.

 

دکتر مالمیر با اشاره به اهمیت سلامت بیماران خاص و لزوم توجه به افراد آسیب پذیر با آغاز واکسیناسیون سراسری کووید 19 ( کرونا )، بیماران خاص در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند و با فراخوانی که از طریق معاونت درمان و انجمن ها صورت گرفت تمامی بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه واکسن کووید 19 دریافت کردند.

 

به گفته وی، با آغاز تزریق واکسن کرونا به بیماران دیالیزی در مراکز دیالیز دانشگاه، تعامل با معاونت بهداشتی دانشگاه اولویت بندی تزریق بیماران خاص انجام گرفت و واکسیناسیون بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شد.

 

وی افزود: واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز  در هفت مرکز درمانی مربوط به این بیماران در حوزه تحت پوشش دانشگاه انجام شد.

 

به گفته مدیر خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی دانشگاه، هماهنگی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه یکی دیگر از خدمات ارایه شده به بیماران خاص بود که همزمان با سراسر کشور و با همکاری بانک ملت انجام شده است. در این طرح براساس اولویت بندی و با همکاری انجمن های این بیماران دهک های یک تا چهار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی می شوند و فرایند دریافت تسهیلات را طی می کنند.

 

دکتر مالمیر با اشاره به مشکلات و سردرگمی بیماران پیوندی به علت کمبود کشوری دارو در برخی بازه زمانی، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال بیماران پیوندی در اپیدمی کرونا با همکاری معاونت غذا و دارو و استقرار کارشناسی در داروخانه شهید کاظمی، این مرکز به عنوان داروخانه تحویل دهنده داروهای پیوندی فعالیت می کند و همچنین داروخانه هلال احمر در خیابان جشنواره نیز داروهای پیوندی را به بیماران ارایه می دهد.

 

وی در خاتمه سخنان خود یادآور شد: با جمع آوری مدارک بیماران ام اس توسط اداره امور بیماری های خاص معاونت درمان و برگزاری هفتگی کمیته دانشگاهی ام اس در بیمارستان امام حسین (ع) توسط اعضا هیات علمی دانشگاه و کارشناس ستاد اداره امور بیماری ها حواله داروی زاگرال با تعرفه دولتی در داروخانه معین ( داروخانه صبا ) به بیماران نیازمند صادر می شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 116274
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست