×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/03/21 - 21:08
  • بازدید : 1386
  • تعداد بازدید : 23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

از خدمات فوق تخصصی درمانی تا حمایت های روانی برای مجروحان حادثه تروریستی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام حالت آماده باش به همه مراکز و نیروهای درمانی خود، از لحظات اولیه وقوع حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی، در کنار سایر نیروهای حاضر در صحنه، خدمات تخصصی خود را ارائه کرد

از خدمات فوق تخصصی درمانی تا حمایت های روانی برای مجروحان حادثه تروریستی

روابط عمومی معاونت درمان: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام حالت آماده باش به همه مراکز و نیروهای درمانی خود، از لحظات اولیه وقوع حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی، در کنار سایر نیروهای حاضر در صحنه، خدمات تخصصی خود را ارائه کرد. 

 

صبح ۱۷ خردادماه اگر چه به عنوان یک روز تلخ در تاریخ کشور ثبت شد، اما باز هم صحنه ای از همدلی و وفاق ملت را رقم زد. همه دستگاه ها و ارگان های ذیربط همزمان با وقوع حادثه تروریستی با تمام توان در کنار ملت و برای آنها دست به کار شدند. با توجه به هجمه کوردلانه تروریست ها تعدادی از هموطنان دچار مجروحیت هایی شدند که اقدامات امدادی و اورژانسی را ضروری نمود. 

 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام حالت فوق العاده به تمام مراکز درمانی و نیروهای تخصصی خود، در آماده باش کامل برای ارائه خدمات قرار گرفت. تشکیل تیم های مدیریت بحران و اورژانس در معاونت درمان و همچنین جلسه ویژه کارشناسان معاونت بهداشتی برای خدمات بعدی به سرعت انجام شد.

 

بیمارستان طرفه در نزدیکی به میدان بهارستان و محل وقوع حادثه، با حضور وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه و سایر مسئولین در آمادگی کامل، مشغول رسیدگی به خدمات اولیه برای ۱۱ مجروحی بود که منتقل شده بودند. تلاش تیم های پزشکی به سرعت انجام گرفت و یکی از بیماران به دلیل وخامت وضعیت حیاتی و نیاز به تکمیل درمان به بیمارستان امام حسین که از قبل در آماده باش قرار گرفته بود، اعزام شد.

 

دراین حادثه ۱۸ مجروح به بیمارستان های تابعه دانشگاه منتقل شدند که از این تعداد حدود ۱۰ نفر در حال حاضر بستری بوده که ۷ نفر آنها در بیمارستان طرفه، ۲ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) و ۱ نفر نیز بدلیل ترومای پا برای خدمات تخصصی ارتوپدی در بیمارستان اختر بستری می باشد. باقی مجروحان با تلاش تیم های درمانی با ثابت شدن وضعیت سلامتی از بیمارستان های تابعه ترخیص شدند.

 

در حال حاضر وضعیت بیماران بستری در شرایط مطلوب و مساعد است که خدمات مورد نیاز به صورت دقیق و کامل برای آنان در حال انجام است.

 

گفتنی است در این مراکز برای هموطنان مصدوم در حادثه خدمات جراحی نوروسرجری، جراحی ارتوپدی و چشم انجام شده است. 

 

از دیگر سو تیم های سلامت روان معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز با تشکیل جلسه فوق العاده، کمیته حمایت‌های روانی، اجتماعی در بلایا را تشکیل داد. این گروه همچنین ضمن تشکیل جلسه با روسای بیمارستانهای طرفه و امام حسین، در خصوص اقدامات و حمایت های روانی بعدی از مجروحین و خانواده هایشان هماهنگ کردند.

 

در ادامه خدمات روانی، تیم‌های حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای مراکز شرق و شمال تهران به بیمارستان‌های طرفه و امام حسین (ع) جهت مداخله روانی اعزام شدند تا در کنار مجروحان و خانواده هایشان قرار بگیرند.

 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز همدردی با ملت شریف ایران، تلاش خود را تا بهبودی کامل مجروحان و حادثه دیدگان با ارائه خدمات دقیق و تخصصی درمانی ادامه خواهد داد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 47552
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست