×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/06/16 - 09:50
  • بازدید : 94
  • تعداد بازدید : 93
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه گفت:

اهدا 48 دستگاه نبولایزر به بیماران Cf تحت پوشش دانشگاه

مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از اهداء 48 دستگاه نبولایزر به بیماران CF تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

48 دستگاه اهدایی نبولایزر به بیماران Cf تحت پوشش دانشگاه تحویل شد

مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه از اهداء 48 دستگاه نبولایزر به بیماران CFتحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

 

دکتر خدیجه مالمیر مدیریت خدمات بیمارستانی در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با همکاری اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنیاد سی اف ایران و سازمان یونیسف تعدادی دستگاه نبولایزر اهدایی از سوی سازمان یونیسف به منظور توزیع بین بیماران CFبه کشور وارد می شود.

 

مدیریت خدمات بیمارستانی ضمن ابراز خرسندی از تعداد دستگاه های اهدائی، افزود: در سال گذشته تعداد 5 دستگاه نبولایزر تحویل دانشگاه شد، که در سال جدید با پیگیری های صورت گرفته این تعداد به 48 دستگاه رسید؛ که جای تشکر و قدردانی دارد.

 

وی، تعداد بیماران سیستیک فیبروزیس ( CF) در محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در حدود 196 بیمار اعلام کرد و گفت: مراکز پزشکی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری و کودکان مفید بعنوان مراکز درمانی معین در ارائه خدمات درمانی دولتی به بیماران عزیز هستند.

 

مدیر خدمات بیمارستانی، ویزیت پزشک متخصص ریه، توانبخشی، آزمایش، دارو، تصویربرداری، واکسیناسیون و برخی خدمات تشخیصی و درمانی را از جمله خدمات درمانی رایگان به بیماران سی اف عنوان کرد.

 

دکتر مالمیر درخصوص توزیع عادلانه دستگاه های نبولایزر به بیماران سی اف، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال طبق اطلاع رسانی های لازم در سایت بنیاد سی اف (www.cfiran.com) ثبت نام انجام شد. و براساس اولویت برخورداری با نظارت مراجع ذی صلاح توزیع در میان بیماران برگزیده انجام شد.

 

وی افزود: با تحویل دستگاه های اهدایی توسط اداره نیازسنجی تجهیزات پزشکی معاونت درمان از هیئت امنای صرفه جویی ارزی، کارشناسان اداره امور بیماری های خاص و پیوند معاونت درمان بر اساس لیست سهمیه دریافتی از وزارت بهداشت، با خانواده بیماران تماس گرفته و ضمن اطلاع رسانی به این عزیزان، مراحل تحویل دستگاه ها در مراکز درمانی انجام شد.

 

وی در خاتمه با اشاره به تلاش حوزه درمان برای ارائه خدمات عادلانه و مناسب درمانی به هموطنان عزیز، یادآور شد: بیماران و خانواده ها می توانند برای اطلاع از وضعیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران سی اف، به پورتال معاونت درمان دانشگاه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های اداره مربوطه تماس بگیرند.

 

گفتنی است بیماری CF (سیستیک فیبروزیس) شایعترین بیماری مادرزادی تنفسی است که بیش از 90 درصد از این بیماران بدنبال تخریب پیشرونده و نارسائی ریوی دچار آسیب جدی می گردند. و نبولایزر دستگاهی است که دارو را از راه استنشاق، به قسمتهای مختلف دستگاه تنفسی می رساند که این روش درمان یکی از موثرترین شیوه ها برای درمان بیماران CFمی باشد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 120477
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست