×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/03/18 - 08:43
  • بازدید : 2034
  • تعداد بازدید : 15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

اولین همایش مسائل حقوقی و فنی در اداره بیمارستانها و مراکز جراحی محدود آغاز به کار کرد/اخلاق حرفه ای در حوزه سلامت گاهی فراتر از قانون ضامن سلامت مردم است

اولین همایش مسائل حقوقی و فنی در اداره بیمارستانها و مراکز جراحی محدود یکشنبه 16 خرداد ماه با حضور دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکترحاجی میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان وزارت بهداشت، دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه و جمعی از مسوولان در سالن بین المللی همایش های رازی آغاز به کار کرد.

اخلاق حرفه ای در حوزه سلامت گاهی فراتر از قانون ضامن سلامت مردم است

اولین همایش مسائل حقوقی و فنی در اداره بیمارستانها و مراکز جراحی محدود یکشنبه 16 خرداد ماه  با حضور دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکترحاجی میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان وزارت بهداشت، دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه و جمعی از مسوولان  در سالن بین المللی همایش های رازی آغاز به کار کرد.

دکتر  آقاجانی دراین همایش با اشاره به اینکه طرح مسائل صنفی و افراط و تفریط در آن موجب نگرانی و عدم اعتماد مردم به دست اندرکاران حوزه سلامت خواهد شد اظهار داشت:طرح مسائل مالی حوزه سلامت در رسانه ها منجر به نگاه نامطلوب به حوزه درمان خواهد شد.

دکترآقاجانی ادامه داد: پزشکان، پرستاران و قاطبه کادر درمان با ایثار و تلاش به هموطنان خدمت می کنند و منافع مالی هیچگاه اولویت نبوده است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اخلاق حرفه ای پزشکی ضامن سلامت مردم است و در کنار مسائل تعرفه باید به آن توجه کرد، اظهارداشت: تصویب و ابلاغ تعرفه های پزشکی سیر چند ماهه داشته و محدودیت منابع بیمه های پایه در آن لحاظ شده که البته منطبق با قیمت تمام شده نیست.

دکترآقاجانی گفت: امید است در سال های آینده حرکت به سمت قیمت تمام شده در خدمات پزشکی شتاب بیشتری داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با عنوان این مطلب که در تنظیم صورت حساب بیمارستان ها باید رعایت انصاف برای بیمار و بیمارستان لحاظ شود، افزود: مسئولین فنی باید نقش پر رنگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی داشته باشند و نظارت بر فرایند ارائه خدمات درمانی باید سرلوحه وظایف آنها باشد.

دکترآقاجانی تاکید کرد: طرح اعتباربخشی با ابلاغ سنجه های جدید انجام خواهد شد و ایمنی بیمار نقش مهم و محوری در آن دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: یک جامعه پیشرفته و پویا یک جامعه قانون‌گراست و تفاوت این جوامع با جوامع دیگر در رعایت و احترام به قوانین مشخص شده و نمود پیدا می‌کند؛ ممکن است قانون با سلیقه یک فرد یا یک گروه منطبق نباشد، اجرای قانونی که منطبق با سلیقه و نظر ماست یک امر طبیعی است اما اجرای این قانون زمانی ارزشمند است که در راستای منافع ما قرار ندارد و به خاطر پایداری در اجتماع و مصلحت عمومی به آن عمل می‌کنیم.

در ادامه این همایش دکترعلی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ذکر این مطلب که اهداف این همایش تبیین کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، ساختار تجهیزات، ایمنی بیمار و عفونت بیمارستانی است که دست به گریبان مراکز دولتی و خصوصی شده است، بر لزوم رعایت مقررات به منظور ارائه خدمات مطلوب تر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم معقوله سلامت به اولویت های اول کشور تبدیل شده است گفت: فعالیت‌های صورت گرفته باعث ایجاد فضایی در کشور شد که با اجرای طرح تحول سلامت در مرحله اول، دوم و سوم انتظار جامعه پزشکی فراهم شده که باید گامهای بلندتری را در این زمینه بر‌داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اهمیت مقوله سلامت در کشور جایگاه خود را پیدا کرده است، امروز سلامت یکی از دغدغه های مسوولان کشور است و همه تلاش می کنند تا چالش های پیش روی این حوزه را کاهش دهند.

وی با اشاره به کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که پس از 15 تا  20 سال تدوین شد، گفت: با مشارکت معاونت درمان وزارت بهداشت، انجمن های تخصصی و کارشناسان این حوزه کتاب به منبع مطمئن تری تبدیل شد ه است. امیدوارم با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نکات مبهم آن رفع شود تا بتوانیم از این فضا بیشتر استفاده کنیم.

دکتر پیوندی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با فضای تعاملی بیشتر و برگزاری کارگاهها باید همگر‌ایی را افزایش دهیم تا در این راستا به اهداف متعالی نظام سلامت دست یابیم.

گفتنی است در این همایش دو روزه که در سالن بین المللی همایش های رازی برگزار شد، کارگاه های تخصصی در زمینه بیمه، تعرفه و مسایل حقوقی مرتبط برای مدعوین برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 32749
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست