×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/12/20 - 08:51
  • بازدید : 1348
  • تعداد بازدید : 31
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر آقاجانی در بازدید ازپژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد:

این پژوهشکده مرجع ارائه خدمات ERCP شود

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه، از درمانگاه کبد، درمانگاه بیماری های التهابی روده، درمانگاه سرطان دستگاه گوارش، مانومتری، اتاق ERCP، اتاق اندوسونوگرافی، آزمایشگاه ها و پاتولوژی این مرکز بازدید کرد

دکتر آقاجانی در بازدید ازپژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد: این پژوهشکده مرجع ارائه خدمات ERCP شود

معاونت درمان: دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه، از درمانگاه کبد، درمانگاه بیماری های التهابی روده، درمانگاه سرطان دستگاه گوارش، مانومتری، اتاق ERCP، اتاق اندوسونوگرافی، آزمایشگاه ها و پاتولوژی این مرکز بازدید کرد.

 

در این بازدید که دکتر زرقی معاون تحقیقات و فن آوری، دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان و دکتر محمدرضا زالی رییس پژوهشکده حضور داشتند، رئیس دانشگاه این پژوهشکده را یکی از مراکز قطب علمی-پزشکی برجسته در کشور دانست و گفت: تاکنون به اندازه کافی در مورد نقش پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد در رسانه‌های عمومی بحث نشده و لازم است ارزش ها، فرصت ها و ظرفیت های آن برای جامعه دانشگاهی، پزشکان و همه طبقات مردم شناخته شود. 

 

دکتر آقاجانی افزود: این مرکز می تواند به رشد علم پزشکی در کشور در حوزه گوارش، تربیت نیروهای متخصص، توسعه کمی و کیفی خدمات و ارتقای سلامت مردم در این حوزه کمک کند. 

دکتر آقاجانی در ادامه بیان کرد: دانش پزشکی روز دنیا صرفا با روش‌های کلینیکی و جراحی شناخته نمی‌شود، بلکه پشت صحنه تحقیقات علمی و روش‌های درمانی جدید، تکنیک‌های مولکولی و سلولی است و اگر کشور بخواهد در زمینه پزشکی به روش های جدید درمانی، تشخیصی و دارویی دست پیدا کند، باید در حوزه سلولی مولکولی سرمایه گذاری کند که این مرکز نماد خوبی از این تغییر در علم پزشکی است.

رئیس دانشگاه با اشاره به لزوم تداوم تلاش های صورت گرفته در حوزه پژوهش خدمت محور گفت: چند برابر مسیری که تاکنون در حوزه پژوهش طی شده را در پیش داریم.

وی ادامه داد: سنگ بنای پیشرفت در این پژوهشکده گذاشته شده و باید از آن بهره برد.

 

رییس دانشگاه یکی از اقدامات لازم و اثرگذار در پژوهشکده گوارش را ارتباط این مرکز به مراکز تحقیقاتی مدرن دنیا دانست و تصریح کرد: من به اتفاق همکاران، اخیرا بازدیدی از یک موسسه تحقیقاتی در پاریس داشتم که در زمینه بیولوژی، مولکولی و سلولی به صورت پیشرفته فعال بود که ارتباط با این مرکز در قالب تفاهم نامه کلی با پژوهشکده گوارش می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه امروزه رشد علم پزشکی با یک مرکز و یک محقق و یک تیم میسر نیست، ادامه داد: کارهای علمی در دنیا به صورت گروهی انجام می شود و ما نیز باید در زمینه ارتباطات بین المللی سرمایه گذاری کنیم.

دکتر آقاجانی با اشاره به تجهیزات مناسب پژوهشکده و وجود نیروی متخصص به منظور ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی گوارش و کبد تأکید کرد: ارائه خدمات پیشرفته تشخیصی و درمانی ERCP برای مجاری صفراوی و اندوسونوگرافی پژوهشکده به عنوان مرکز سطح سه خدمات فوق تخصصی گوارش و کبد به تمام بیمارستان های تابعه دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس دانشگاه با اشاره به گستردگی تحقیقات در زمینه نظام سلامت، عنوان کرد: تشخیص و درمان بیماری های گوارشی و منتقله از طریق آب و غذا در کشور مسئله روز است؛ این مرکز با پتانسیل خوبی که دارد می تواند موثر باشد. همچنین باید این مرکز با شبکه های بهداشتی دانشگاه کاملا در ارتباط باشد.

 

دکتر آقاجانی یادآور شد: روحیه تحول و نوآوری و پیشرفت در جای جای این مجموعه مشهود است و دانشمندان برجسته، سرمایه های بزرگ و جوانان جویای نامی  مشغول به فعالیت هستند که آینده خوبی را رقم خواهند زد. 

وی ضمن تشکر از دکتر زالی ریاست پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد، تصریح کرد: دکتر زالی با استفاده از توان علمی جمعی از محققین برجسته کشور خدمات بزرگی را در زمینه‌های مختلف سلولی و مولکولی ارائه می‌دهند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد برای ارتقای سطح سلامت ایرانیان گام های بلندتری بردارد.

دکتر محمدرضا زالی، رییس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد در جریان این مراسم با اشاره به اینکه هیچ بیماری برای درمان نباید به بیرون از این مرکز فرستاده شود، گفت: در زمینه بیماری‌های گوارشی از جمله مشکلات التهابی روده، تشخیص سرطان‌های دستگاه گوارش به ویژه سرطان پانکراس، شناسایی موتاسیون‌های شایع و شناساندن بیماری سلیاک به بیماران و پزشکان اقدامات گسترده ای انجام شده است.

رییس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد ضمن بیان موفقیت های این مرکز در زمینه شناسایی و تشخیص زود هنگام سرطان دستگاه گوارش و کبد، افزود: تشخیص بیماری های کبد و مجاری صفراوی نیز در اتاق ERCP این پژوهشکده انجام می‌شود. وی گفت: برای اولین بار در کشور، سیستمی در اتاق ERCP تعبیه شده که تمام اتفاقات را به صورت آنلاین پخش می کند و امکان آموزش زنده را در اختیار اساتید قرار می دهد. این بخش از پژوهشکده سالانه حدود ۵۰۰ مراجعه کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از بودجه های پژوهشی به حوزه خدمات درمانی اختصاص داده شده است، از پیشرفت‌های هرچه بیشتر این پژوهشکده در زمینه آموزش و خدمت رسانی ابراز خرسندی کرد.

دکتر زالی ابراز امیدواری کرد با توسعه پژوهش های خدمت محور در این پژوهشکده، سال آینده سرشار از موفقیت های علمی برای سلامت مردم باشد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 59318
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست