×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/04/05 - 09:07
  • بازدید : 1088
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون درمان دانشگاه :

بازنگری فرایندهای درمانی عامل مهمی در کاهش خطاهای بیمارستانی است

دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در نشستی با مدیران بیمارستان شهدای تجریش، بازنگری فرایندهای درمانی را عامل مهمی در کاهش خطاهای بیمارستانی عنوان کرد

بازنگری فرایندهای درمانی عامل مهمی در کاهش خطاهای بیمارستانی است

روابط عمومی معاونت درمان: دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در نشستی با مدیران بیمارستان شهدای تجریش، بازنگری فرایندهای درمانی را عامل مهمی در کاهش خطاهای بیمارستانی عنوان کرد.

 

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: اجرای فرایند درمان، یک اقدام تیمی است؛ اقدامی که از زمان ورود بیمار به بیمارستان تا پایان مراحل بهبودی، کلیه کادر بیمارستانی برای رسیدن به این مهم در یک تلاش هماهنگ در آن دخیل هستند.

 

وی یکی از راه های کاهش خطا و افزایش انسجام کار تیمیرا پرونده نویسی دقیق عنوان کرد و افزود: فرم های پرونده بیمار براساس اجرای فرایند و توسط کارشناسان خبره طراحی شده است، و تکمیل آنها با سیر درمان کامل می شود؛ به همین دلیل میتواند عامل مهمی در هماهنگ کردن تیم درمان باشد.

 

دکتر میرهاشمی یادآور شد: فرم ها عامل مهمی در یادآوری اقداماتی هستند، که به دلیل انجام مداوم آنها، برای کادر درمان تبدیل به عادت شده است، به همین دلیل تکمیل صحیح فرم ها باید بعنوان یک اولویت کاری باشد.

 

وی پرونده بیمار را علاوه بر یک سند درمانی، یک سند قانونی دانست، که تکمیل صحیح پرونده بیمار توسط کادر درمانی خصوصا پزشک معالج و فراگیران تخصصی ارشد سال بالا میتواند در بهبود روند درمان نقش مهمی داشته باشد.

 

معاون درمان دانشگاه، تشکیل کمیته های بیمارستانی و نشست های مدیران با کادر درمانی، پشتیبانی و آموزشی و بررسی فرایندهای درمانی را از دیگر راهکارهای افزایش سطح کیفی خدمات درمانی دانست و بر توجه مدیران بیمارستانی و کادر درمانی به این موارد تاکید کرد.

 

نشست مذکور پیرامون چگونگی اصلاح فرایند ترانسفیزیون فرآورده های خونی در بیمارستان مذکور در روز چهارشنبه 23 تیرماه تشکیل شد. و مقرر شد پس از تشکیل جلسات آموزشی و مدیریتی، گزارشی از فرایندهای اصلاح شده درمانی به خصوص ترانسفیزیون خون و نتایج دخالت های مدیریتی به این معاونت ارسال شود.

 

گفتنی است دکتر سیدمهدی معززی معاون فنی معاونت درمان، خانم دکتر نوربخش مدیریت خدمات تعالی بالینی و بیمارستانی، خانم دکتر عظیمی مدیر پرستاری دانشگاه، خانم وحیدی مسئول واحد ایمنی بیمار، دکتر الهام روشندل ناظر هموویژیلانس بیمارستان طالقانی، کارشناسان حوزه درمان و جمعی از مدیران و کادر درمانی بیمارستان شهدای تجریش در نشست مذکور حضور داشتند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 63760
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست