×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1393/06/22 - 10:49
  • بازدید : 2329
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

با اجرای طرح تحول سلامت، کلیه خدمات تصویربرداری در بیمارستان ها در حد مطلوبی انجام می شود

روابط عمومی معاونت درمان: آقای صمدی مسئول واحد پرتوهای معاونت درمان روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های مشمول طرح تحول را در ارائه خدمات تصویربرداری با توجه به کمبودهای موجود را مطلوب ارزیابی کرد.

با اجرای طرح تحول سلامت، کلیه خدمات تصویربرداری در بیمارستان ها در حد مطلوبی  انجام می شود

روابط عمومی معاونت درمان: آقای صمدی مسئول واحد پرتوهای معاونت درمان روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های مشمول طرح تحول را در ارائه خدمات تصویربرداری با توجه به کمبودهای موجود را مطلوب ارزیابی کرد.

 

آقای صمدی در این خصوص گفت: با توجه به ارائه خدمات تصویربرداری در بیمارستان ها بعنوان یکی از ارکان اساسی تشخیصی خصوصا در بیماران بستری اقداماتی صورت گرفت تا مشکلات و نواقص موجود با بهترین شکل ممکن مرتفع گردد.

 

مسئول واحد پرتوها افزود: در راستای اجرای این برنامه ملی در گام اول کمبودهای تجهیزاتی در بیمارستان های دانشگاهی مشمول طرح شناسایی و در قالب یک لیست دقیق تهیه شد؛ سپس طرح جامع بیمارستان های معین تدوین و با اعلام به تمامی مراکز تحت پوشش مقرر گردید هر مرکز فاقد تجهیزات تصویربرداری بخصوص در بحث تجهیزات سرمایه یی سنگین پزشکی نظیر MRI، CT SCAN، رادیوتراپی، پزشکی هسته یی و PET CTبیماران خود را به بیمارستان های شهداء تجریش، آیت اله طالقانی، امام حسین (ع)، کودکان مفید، مسیح دانشوری و لقمان حکیم که بعنوان مرکز معین برگزیده شده اند اعزام تا در حداقل زمان، امکان دسترسی به این امکانات برای بیماران بستری فراهم گردد.

 

وی افزود: در روند اجرای این طرح مشکلات عدیده یی از قبیل اخذ پذیرش، تهیه دارو جهت انجام آزمون های با تزریق، اعزام بیماران و گزارش نویسی وجود داشت که با گذشت زمان و ارائه طرح های مناسب سعی کرده ایم مشکلات بیماران در این زمینه به حداقل برسد؛ که در حال حاضر شاید در شرایط ایده آل نباشیم ولی با امکانات موجود وضعیت مطلوبی در بیمارستان ها وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر لیست نیازهای مراکز به تجهیزات تصویربرداری جهت خرید تهیه و به ستاد مرکزی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه ارسال شده است، که با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی معاون درمان در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

 

رییس واحد پرتوهای معاونت درمان با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با توجه به پرداخت هزینه سنگین امور تشخیصی و صرف زمان طولانی در امر تصویربرداری قبل از طرح که با مشکلات عدیده یی از جمله اخذ پذیرش توسط همراهان بیمار، تهیه دارو، اعزام آنها به مراکز توسط آمبولانس های خصوصی و ... با توجه به حذف این فرایند و ارتباط مستقیم مرکز ارائه خدمات با بیمارستان های مبدا رضایت مندی بیماران و همراهان آنها را در اینخصوص بدنبال داشته است.

 

آقای صمدی در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیه همکاران خود  در واحد پرتوها و در بخش های تصویربرداری بیمارستان ها علاوه بر همکاران مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه که در هماهنگی اعزام بیماران نقش بسزایی دارند از رییس دانشگاه، معاون درمان و کلیه روسا، مدیران و کارکنانی که در اجرای هر چه بهتر این طرح ملی در جلب رضای خالق و مخلوق تلاش می کنند تشکر و قدردانی کردند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 13280
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست