×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/15 - 08:43
  • بازدید : 134
  • تعداد بازدید : 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
یادآوری اهمیت پیشگیری و کنترل عفونت در روز جهانی بهداشت

برای رعایت اصول بهداشت دست متحد شویم

سازمان جهانی بهداشت بدلیل اهمیت بهداشت دست در پیشگیری و کنترل عفونت و کنترل بیماری های عفونی روز 5 ماه مه مصادف با 15 اردیبهشت هر سال را روز جهانی بهداشت دست نامگذاری کرد

برای رعایت اصول بهداشت دست متحد شویم

سازمان جهانی بهداشت بدلیل اهمیت بهداشت دست در پیشگیری و کنترل عفونت و کنترل بیماری های عفونی روز 5 ماه مه مصادف با 15 اردیبهشت هر سال را روز جهانی بهداشت دست نامگذاری کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زمانی که همه گیری کووید-19در روزهای پایانی سال 2019 شروع شد و اطلاعات کمی در مورد کروناویروس جدید وجود داشت، یکی از اولین توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک اقدام بهداشت عمومی ساده، آزمایش شده و واقعی بود: شستن دست ها.

 

موضوع امسال روز جهانی بهداشت دست، 5 مه 2022، بر این امر متمرکز است که ما می‌توانیم با رعایت بهداشت دست، فرهنگ ایمنی مراکز بهداشتی درمانی را ارتقاء دهیم. در واقع هنگامی که فرهنگ ایمنی حاکم بر یک مرکز بهداشتی درمانی به بهداشت دست و پیشگیری و کنترل عفونت (IPC) اهمیت داده و برای آن ارزش قائل باشد، بیماران و کارکنان آن مرکز احساس می کنند که در برابر خطر عفونت، مراقبت و محافظت می شوند.

 

برای اینکه بهداشت دست در اولویت امور مراکز بهداشتی درمانی قرار گیرد، لازم است همه افراد در تمامی سطوح اهمیت بهداشت دست و IPCرا برای نجات جان بیماران باور کرده و نقش خود را برای دستیابی به رفتارها و نگرش های مناسب در زمینه بهداشت دست به بهترین شکل ایفا نمایند.

 

به عبارت دیگر، کارکنان بهداشتی که مراقبت های بهداشتی ارائه می کنند، در همه سطوح باید برای بهداشت دست متحد شوند.

 

رعایت بهداشت دست از موارد مهم پیشگیری و کنترل موثر عفونت است. با این حال، میزان رعایت بهداشت دست در محیط های مراقبت های بهداشتی در سطح جهان کمتر از حد مطلوب باقی مانده است.

 

برای دستیابی به مراقبت ایمن تر با کیفیت بالاتر و برای حفاظت جامعه در برابر بسیاری از عوامل عفونی، باید در زمینه بهداشت دست با یکدیگر متحد شویم و برای ارتقاء آن تلاش کنیم. به امید آن روز.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 116225
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست