×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/07/19 - 12:46
  • بازدید : 338
  • تعداد بازدید : 331
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت مدیریت پرستاری دانشگاه:

برگزاری جلسه سرپرستاران بخش های ICU و PICU در بیمارستان امام حسین (ع)

نشست کارشناسان مدیریت پرستاری معاونت درمان با سرپرستاران بخش های ICU و PICU مراکز تابعه دانشگاه در روز دوشنبه مورخ 18 مهرماه 1401 در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد

برگزاری جلسه سرپرستاران بخش های ICU و PICU در  بیمارستان امام حسین (ع)

نشست کارشناسان مدیریت پرستاری معاونت درمان با سرپرستاران بخش های ICU و PICU مراکز تابعه دانشگاه در روز دوشنبه مورخ 18 مهرماه 1401 در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد.

 

با توجه به وجود 405 تخت ICU و 48 تخت PICU در سطح دانشگاه و اشتغال به کار حدود 820 پرستار در این بخش‌ها، انجام اقدامات آموزشی و نظارتی گسترده تری لازم است تا از طریق توانمندسازی این سرمایه انسانی و تخصصی، بهترین خدمات به بیماران ویژه و بدحال ارائه شود.

 

در همین راستا مدیریت پرستاری معاونت درمان ضمن برنامه ریزی کلاس های آموزشی تخصصی برای سرپرستاران بخش های ویژه و انجام بازدیدهای کارشناسی از بخش های ICU و PICU دانشگاه، جلساتی را به صورت فصلی با سرپرستاران این بخش ها برگزار می نماید تا با هم اندیشی و بررسی یافته‌ های حاصل از این بازدیدها، راهکارهای مناسبی برای ارتقاء کیفیت خدمات و مراقبت ها ارائه شود.

 

به همین منظور سومین نشست کارشناسان امور پرستاری دانشگاه با سرپرستاران بخش های مذکور برگزار گردید. سرکار خانم شهسواری ضمن ارائه چک لیست بازنگری شده ارزیابی بخش ICU، در خصوص اصول ثبت گزارش پرستاری در شیت های ICU، ضرورت ارتباط مناسب سرپرستار با کادر پرستاری مواردی را بیان نمودند. همچنین ایشان به توانمندی بالای علمی پرستاران شاغل در بخش های ICU اشاره کرده و در این رابطه از تلاش های سرپرستاران تقدیر نمودند.

 

خانم رضیان، کارشناس امور پرستاری نیز در مورد نحوه کنترل و نظارت بر عملکرد پرستاران در تمامی شیفت ها، لزوم افزایش همکاری و تعامل بین پرستاران و کمک پرستاران و توجه به ارزیابی دقیق بیمار در هر شیفت توسط پرستار مربوطه، مواردی را شرح دادند.

 

در این نشست خانم نیک پیما، کارشناس کنترل عفونت معاونت درمان در زمینه اصول کنترل عفونت در بخش های ویژه، شیوه مراقبت از کاتترها، ضدعفونی صحیح ابزار و تجهیزات حیاتی (از جمله تیغه های لارنگوسکوپ و آمبوبگ) و اصول تزریقات ایمن توضیحاتی ارائه نمودند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 121464
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست