×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/07/21 - 15:14
  • بازدید : 843
  • تعداد بازدید : 27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری دوره آموزشی نحوه ثبت خدمات بیمارستانی در کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه / مدیران با همراه کردن پرسنل برای تغییرات مثبت گام بردارند

"دوره آموزشی ثبت خدمات بیمارستانی" توسط مدیریت اقتصاد درمان حوزه درمان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه تشکیل شد

برگزاری دوره آموزشی نحوه ثبت خدمات بیمارستانی در کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه

روابط عمومی معاونت درمان: "دوره آموزشی ثبت خدمات بیمارستانی" توسط مدیریت اقتصاد درمان حوزه درمان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه تشکیل شد.

 

دوره مذکور با هدف منطقی کردن کسورات و ثبت صحیح خدمات، داروها و تجهیزات در پرونده های بیماران برای منشی بخش های بستری، سرپایی، اورژانس و اتاق عمل از تاریخ 14 شهریور ماه تا پایان روز  پنج شنبه 19 مهرماه در قالب 18 جلسه آموزشی در کلیه بیمارستان ها برگزار شد.

 

دکتر مانی یوسف وند مدرس این دوره، پیرامون شیوه صحیح کدگذاری، نحوه تکمیل و کنترل پرونده بیماران بر اساس دستورالعمل" ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت در جمهوری اسلامی ایران" همراه با ارائه انواع نمونه های پرکاربرد در بیمارستان ها نکته هایی را ارائه کرد.

 

از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره می توان به لزوم استناد به منابع قانونی معتبر برای درج کدها و محاسبه هزینه ها، لزوم مشاوره با افراد و سازمان های ذیصلاح از وزرات بهداشت، معاونت درمان و شورای عالی بیمه، درج کلیه خدمات ارائه شده بدون توجه به پوشش یا عدم پوشش آنها توسط سازمان های بیمه پایه گر اشاره کرد.

 

دکتر ملاجعفری مدیر اقتصاد درمان و آمار، با اشاره به وجود برخی نواقص در پرونده بیماران و شناسایی علل مورد اختلاف با بیمه ها در این زمینه خاطرنشان کرد: با ارزیابی ها و نتایج بدست آمده توسط کمیته بهره وری، امروز مشکلات شناسایی شده است، و حوزه ستادی می بایست با برگزاری دوره های و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع موانع موجود در بهبود وضعیت خدمت رسانی تلاش کنند.

 

مدیر اقتصاد درمان و آمار ضمن تشکر از حمایت های رئیس و هیات رئیسه دانشگاه و زحمات کارشناسان فعال در کمیته بهره وری، گفت: اکنون اطلاعات مناسبی در اختیار مدیران بیمارستانی قرار دارد، و مدیران باید با همراه کردن پرسنل تحت مجموعه برای تغییرات مثبت گام بردارند.

 

وی همچنین یادآور شد: در خاتمه دوره آموزشی ثبت خدمات بیمارستانی، یک آزمون ارزیابی در نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود. که تمامی شرکت کنندگان ملزم به شرکت در آزمون و کسب حد نصاب نمره هستند.

 

اسلایدهای آموزشی دوره مذکور را از اینجا دانلود کنید

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 68639
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست