×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/09/24 - 09:43
  • بازدید : 1867
  • تعداد بازدید : 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل هزینه های بیمارستانی با حضور رابطین اقتصادی در معاونت درمان

کارگاه آموزشی تحلیل هزینه های بیمارستانی با حضور رابطین اقتصادی بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه در روز دوشنبه 22 آذرماه در این معاونت برگزار شد

برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل هزینه های بیمارستانی با حضور رابطین اقتصادی در معاونت درمان

روابط عمومی معاونت درمان: کارگاه آموزشی تحلیل هزینه های بیمارستانی با حضور رابطین اقتصادی بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه که غالب آنها مدیران مالی این مراکز بودند در روز دوشنبه 22 آذرماه در این معاونت برگزار شد.

 

دکتر ملاجعفری سرپرست اداره اقتصاد درمان ضمن بیان مطالبی پیرامون ضرورت و اهداف هزینه یابی و تحلیل هزینه های بیمارستانی گفت: با توجه به محدودیت منابع و صرف بخش عمده یی از منابع حوزه سلامت در بیمارستان ها و همچنین در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی، که از اولویت های وزارت متبوع نیز می باشد، تحلیل هزینه های بیمارستانی و طراحی مداخلات کاهش هزینه، اجتناب ناپذیر است.

 

روشنایی کارشناس اداره اقتصاد درمان نیز در ادامه ضمن پرداختن به ارایه نمودارها و جداول بدست آمده از اطلاعات درآمد- هزینه ای بیمارستان ها و مراکز تابعه، بر ضرورت ارایه آمار و اطلاعات دقیق تاکید کرد.

 

همچنین خسروآبادی کارشناس این اداره با معرفی و توضیح مدل یونیسف برای تحلیل هزینه های بیمارستانی، توضیحاتی درخصوص نحوه شناسایی هزینه های مستقیم و غیر مستقیم و تخصیص آنها به مراکز هزینه و مراکز هزینه نهایی (Final cost centers) ارائه کرد؛ همچنین بطور اجمالی تکنیک step-down Analysisبرای سرشکن کردن هزینه های واحدهای میانی و سربار نیز آموزش داده شد.

 

در خاتمه مقرر شدکلیه بیمارستان های تابعه، هزینه های مستقیم مراکز هزینه حسابداری، تصویربرداری و ICUرا استخراج و در جلسه آتی که در 15 دی ماه تشکیل می شود ارایه کنند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 40085
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست