×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/02/19 - 06:34
  • بازدید : 2209
  • تعداد بازدید : 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری کارگاه مدیریت صحیح پسماندهای جیوه در بیمارستان ها با حضور معاون فنی معاونت درمان دانشگاه / مدیران برای سلامتی پرسنل چاره اندیشی کنند

کارگاه مدیریت صحیح پسماندهای جیوه در بیمارستان ها با حضور دکتر معززی معاون فنی معاونت درمان دانشگاه در بیمارستان امام حسین (ع) برگزارشد

برگزاری کارگاه مدیریت صحیح پسماندهای جیوه در بیمارستان ها با حضور معاون فنی معاونت درمان دانشگاه

روابط عمومی معاونت درمان: کارگاه مدیریت صحیح پسماندهای جیوه در بیمارستان ها با حضور دکتر معززی معاون فنی معاونت درمان دانشگاه در بیمارستان امام حسین (ع) برگزارشد.

 

کارگاه مذکور با حضور دکتر نوربخش مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی و بیمارستانی معاونت درمان، دکتر مختاری معاون خدمات آزمایشگاه مرجع و تشخیص طبی سازمان انتقال خون و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه و به منظور کاهش تولید پسماندهای جیوه یی و مدیریت صحیح آن در سطح بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل شد.

 

 دکتر معززی در ابتدا با اشاره به اهمیت مدیریت پسماندهای جیوه، بر توجه مدیران و مسئولین بیمارستانی به اثرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از آلودگی جیوه، اثرات زیانبار آن بر سلامتی و جمع آوری منابع جیوه برطبق دستورالعمل ارسالی از سوی معاونت درمان تاکید کرد.

 

معاون فنی رعایت مسائل بهداشتی را زیربنای حوزه سلامت بیان کرد و افزود: با رعایت اصول بهداشتی در سطوح مختلف زندگی خصوصا در مراکز درمانی میتوان از بروز بسیاری از عوارض و بروز بیماری ها جلوگیری کرد، و متعاقب سلامتی مردم کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی و در نتیجه تسریع در بهبود اوضاع بخش درمان است.

 

وی با اشاره به وجود مواد شیمیایی در بسیاری از تجهیزات درمانی و مواجهه کادر درمانی با این تجهیزات خاطرنشان کرد:  بیماری میناماتای یکی از بیماری هایی است که بر اثر جیوه ایجاد می شود، ولی بطور کل سلامت پرسنل فعال در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه مهم است و باید مدیران بعنوان یک مهم به آن توجه و برای آن چاره اندیشی کنند.

 

دکتر نوربخش نیز در این نشست خاطرنشان کرد: بخشنامه یی از سوی معاونت درمان به بیمارستان ابلاغ شده است که رعایت و اجرای موارد یاد شده در آن لازم است، و می بایست گزارش اقدامات صورت گرفته آن در اسرع وقت به معاونت درمان ارسال شود.

 

در ادامه کارشناسان و مدرسین حوزه بهداشت و درمان دانشگاه به بیان مطالبی پیرامون چگونگی روش های صحیح از کاهش پسماندهای جیوه و استفاده از تجهیزات حاوی مواد شیمیایی پرداختند، و به سوالات مدعوین نیز پاسخ های لازم را ارائه کردند.

 

همچنین مسئولین بهداشت حرفه یی و محیط دانشگاه، تدوین یک برنامه آموزشی مدون و تشکیل گروه هایی متشکل از افراد مرتبط با این حوزه در بیمارستان ها را بعنوان یک راهکار مناسب در تسریع اجرای این مهم مطرح کردند.

 

گفتنی است در این کارگاه بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کنوانسیون جهانی سازمان ملل در اختیار مدعوین قرار گرفت و پیرامون موارد آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 61756
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست