×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/03/02 - 13:55
  • بازدید : 1498
  • تعداد بازدید : 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری کلاس آموزشی اصول کنترل عفونت در بخش اورژانس توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان

کلاس آموزشی "اصول کنترل عفونت با تمرکز بر تریاژ و بخش اورژانس" توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه در روز دوشنبه 1 خرداد ماه در بیمارستان لقمان حکیم برگزار شد

برگزاری کلاس آموزشی اصول کنترل عفونت در بخش اورژانس توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان

روابط عمومی معاونت درمان: کلاس آموزشی "اصول کنترل عفونت با تمرکز بر تریاژ و بخش اورژانس" توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه در روز دوشنبه 1 خرداد ماه در بیمارستان لقمان حکیم برگزار شد.

 

 در این کلاس که کارشناسان کنترل عفونت، سرپرستاران و کارکنان بخش های اورژانس بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور داشتند پیرامون مقررات بهداشتی بین المللی (International Health Regulations (IHR)) بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

 دکتر عظیمی مدیر پرستاری دانشگاه در حاشیه این نشست گفت: این مقررات توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2005 بازنگری شده و جهت اجرا در اختیار کشورهای جهان قرار گرفته است.

 

وی با بیان این مطلب که، مقررات بهداشتی بین المللی یک ابزار حقوقی بین المللی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران متعهد به اجرای آن است، افزود:  هدف از این مقررات کمک به جامعه بین المللی در ارتباط با پیشگیری و پاسخ به خطرات حاد بهداشت عمومی است که احتمال گسترش از طریق مرزها و تهدید مردم سراسرجهان را دارد.

 

دکتر عظیمی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی بیماریهای واگیر از طریق مسافرت افراد و مراودات تجاری و اجتماعی می تواند گسترش یابد؛ و بحران سلامت در یک کشور می تواند سلامتی، معیشت و اقتصاد را در بسیاری از نقاط جهان تحت تاثیر قرار دهد؛ به همین منظور هدف از این مقررات اطمینان از سلامت عمومی از طریق پیشگیری از گسترش بیماری با حداقل مزاحمت در مسافرت و تجارت بین المللی است.

 

وی در خاتمه یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای مقررات بهداشتی بین المللی، "نظام مراقبت سندرمیک" را طراحی کرده است که این نظام به کارکنان سیستم های درمانی و بهداشتی مخصوصا کارکنان شاغل در بخش های اورژانس و واحدهای تریاژ کمک می کند تا تهدیدات سلامتی را سریعتر تشخیص داده و با سرعت بیشتر نسبت به این تهدیدات به سازمانهای بالادستی هشدار داده و از ایجاد طغیان بیماری ها در جامعه جلوگیری نمایند.

 

گفتنی است مطابق با نظام مراقبت سندرمیک، علائم بیماری های حاد، عفونی و تهدید کننده حیات به 14 سندرم یا نشانگان تقسیم می شوند و از مزایای این نظام مراقبت، مدیریت سریع و کار آمد در پیشگیری و کنترل بحران ها و طغیان ها و ایجاد سیستمی جهت اعلام هشدار سریع است. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 46765
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست