×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/11/24 - 19:20
  • بازدید : 778
  • تعداد بازدید : 140
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

بهبود ارائه خدمات در بیمارستان های تابعه دانشگاه در مسیر مناسب قرار گرفته است

سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تجمیع و استانداردسازی اطلاعات 13 سامانه و 315 شناسه ارزیابی از سال 96 کار خود را بصورت ازمایشی آغاز کرد

بهبود ارائه خدمات در بیمارستان های تابعه دانشگاه در مسیر مناسب قرار گرفته است

سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تجمیع و استانداردسازی اطلاعات 13 سامانه و 315 شناسه ارزیابی از سال 96 کار خود را بصورت ازمایشی آغاز کرد. بیش از 70 درصد شناسه ها و شاخص های این سامانه متعلق به حوزه درمان است، از این رو روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه در گفتگویی با دکتر سیدهادی میرهاشمی چگونگی اجرای این سامانه و تاثیر آن بر ارتقای سطح خدمات درمانی را جویا شد.

 

معاون درمان دانشگاه درخصوص این سامانه گفت: از مهر ماه سال 96 راه اندازی این سامانه با هدف ارتقاء سطح بهره وری خدمات بیمارستانی و متعاقب آن افزایش سطح رضایتمندی بیماران، بعنوان یکی از برنامه ها و استراتژی های مهم دانشگاه در دستور کار قرار گرفت. از آن زمان با تشکیل کمیته بهره وری و حضور کارشناسان خبره حوزه های مختلف ستادی و بیمارستانی، جمع آوری اطلاعات و شاخص ها آغاز شد. بعد از دو سال و نیم تلاش شبانه روزی کارشناسان کمیته و مدیران، سامانه مدیریت بیمارستانی در « جشنواره بیمارستان های بهره ور » رونمایی شد. سامانه یی که می تواند الگوی مناسبی برای دیگر دانشگاه ها باشد.

 

معاون درمان دانشگاه نقش حوزه درمان در راه اندازی این سامانه را مهم خواند و اظهار داشت: این سامانه از 315 شناسه در حوزه های مختلف فعالیت معاونت درمان، توسعه و غذا و دارو تشکیل شده است. سهم حوزه معاونت درمان 70 درصد از کل شناسه ها و 50 درصد از شاخص های جشنواره بود، که با تلاش بی وقفه مجموعه تحت سرپرستی معاونت درمان بویژه مدیریت اقتصاد سلامت و آمار بعنوان نماینده حوزه درمان در کمیته بهره وری دانشگاه، اطلاعات حوزه درمان در سامانه وارد و به روز رسانی می شد. که جا دارد از زحمات دکتر فریبا ملاجعفری مدیر اقتصاد سلامت و آمار و اعضای کمیته بهره وری معاونت از جمله کارشناسان فاطمه عادلی و هدیه مصلی نژاد تشکر و قدردانی کنم.

 

دکتر میرهاشمی نقش این سامانه را در ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات بیمارستانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: با آغاز فعالیت سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی، شاهد افزایش 12 درصدی ظرفیت درمانگاه ها، افزایش 4 درصدی ظرفیت اتاق عمل، بهبود 12 درصدی تراز اعمال گلوبال، کاهش 9 درصدی متوسط مدت اقامت و کاهش 8 درصدی تعداد کل درخواست خدمات پاراکلینیک ( آزمایشگاه و تصویربرداری ) بیمارستان ها هستیم. در حال حاضر روند بهبود ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه در مسیر مناسب قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با بهره برداری از بیمارستان های شهدای گمنام در جنوب شهر تهران، شهدای پاکدشت، شهید ستاری شهرستان قرچک و توسعه خدمات درمانی و پاراکلینیک در شهرستان های تابعه در طول این سال ها توانست توزیع خدمات درمانی در محدوده جغرافیایی دانشگاه را به وضعیت بهتری برساند. اما در ادامه همه فعالیت های، بهره وری و بکارگیری از توان بالقوه و ظرفیت های موجود دانشگاه نیز امری مهم است که هر سازمانی باید برای ارتقاء خود به آن توجه داشته باشد. و این سامانه می تواند این ظرفیت را فراهم کند.

 

معاون درمان دانشگاه درخصوص آینده این سامانه گفت: طراحی سامانه اعتباربخشی، طراحی داشبورد ایمنی بیمار، نگهداشت تجهیزات پزشکی، رضایتمندی کارکنان درمانی، استقرار الکترونیکی دستورالعمل مدیریت بهره وری از خدمات آزمایشگاهی، گزارشات طبقه بندی بیماری ها، افزایش کیفیت شاخص های اورژانس، اعمال استانداردها و گایدلاین های ابلاغی وزارت بهداشت و تکمیل پرونده الکترونیکی پزشکی از برنامه های آتی حوزه درمان در این سامانه است. که با حمایت دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه و هیات رئیسه دانشگاه، یقینا در کمترین زمان ممکن برقرار می شود.

 

وی در خاتمه، از زحمات کلیه فعالانی که برای رشد و بالندگی دانشگاه تلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد. همچنین از بیمارستان های مسیح دانشوری، مفید، طرفه، لقمان حکیم، شهدای پاکدشت، مفتح ورامین، طالقانی و امام حسین (ع) که توانستند در جشنواره بیمارستان های بهره ور دانشگاه مورد تقدیر قرار بگیرند، تشکر ویژه کرد.

 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بیمارستان بهره ور، با رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان حوزه سلامت کشور در روز دوشنبه 14 بهمن ماه در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 88709
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست