×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/01/30 - 11:22
  • بازدید : 1616
  • تعداد بازدید : 251
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

تبریک روز آزمایشگاهیان بر تمامی تلاشگران عرصه آزمایشگاه

حکیم جرجانی پژوهنده و پزشک نابغه و تیزهوشی است که با ابداع روش های آزمایشگاهی توانست بیماری های صعب العلاج بسیاری را درمان کند، و با نگارش کتابی به نام ذخیره خوارزمشاهی تحولی شگرف در حوزه پزشکی بوجود آورد. از این رو 30 فروردین ماه، سالروز تولد این حکیم و پزشک نامدار ایرانی به نام روز آزمایشگاه در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است.

روابط عمومی معاونت درمان: حکیم جرجانی پژوهنده و پزشک نابغه و تیزهوشی است که با ابداع روش های آزمایشگاهی توانست بیماری های صعب العلاج بسیاری را درمان کند، و با نگارش کتابی به نام ذخیره خوارزمشاهی تحولی شگرف در حوزه پزشکی بوجود آورد. از این رو 30 فروردین ماه، سالروز تولد این حکیم و پزشک نامدار ایرانی به نام روز آزمایشگاه در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

دکتر یثربی رئیس اداره امور آزمایشگاه های دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی ضمن تبریک روز ازمایشگاه به جامعه فرهیخته آزمایشگاهیان کشور بویژه فعالان دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی، از زحمات و خدمات این گروه ارزشمند تشکر و قدردانی کرد.

 

دکتر یثربی با اشاره به نقش مهم اقدامات آزمایشگاهی در تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و تکمیل فرایند تشخیص و درمان بیماری ها، این روز را فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات آنان عنوان کرد.

 

رئیس اداره امور ازمایشگاه ها به این بهانه درخصوص وضعیت آزمایشگاه های حوزه دانشگاه گفت: در حال حاضر در محدوده دانشگاه تعداد 422 آزمایشگاه مشتمل بر 248 آزمایشگاه خصوصی در سطح تهران و شهرستانهای اطراف،46 آزمایشگاه بیمارستان خصوصی،18 آزمایشگاه در مراکز جراحی،30 آزمایشگاه در درمانگاه خیریه ،62 آزمایشگاه در درمانگاههای خصوصی و 18 آزمایشگاه در بیمارستانهای دولتی در حال فعالیت می باشند.

 

دکتر یثربی انجام 427 مورد بازدید اولیه، نظارتی و نهایی، برگزاری دو کارگاه 2روزه تحت عنوان کنترل کیفی مایع مغزی و نخاعی و دو کارگاه 5 روزه تحت عنوان کنترل کیفی در بخش های فنی آزمایشگاه، برگزاری 5 کمیسیون قانونی ماده 20 و بررسی مجموعا 121 پرونده در زمینه صدور حدود 157 مورد پروانه های تاسیس و مسئولیت فنی آزمایشگاه و اعزام نیروهای طرحی با برگزاری 4 آزمون در ابتدای هر فصل رااز جمله اقدامات مهم این حوزه برشمرد.

 

وی افزود:  با اجرای طرح تحول نظام سلامت و توجه ویژه به بخش های آزمایشگاهی در قالب یک برنامه مدون هر 3 ماه یکبار از آزمایشگاههای بیمارستان های دولتی تحت پوشش بازدید بعمل می آید که با تهیه گزارش و ابلاغ آن به آزمایشگاه ها اقدامات اصلاحی مناسبی انجام شده است.

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه با تشکر از حمایت های خیرین در بهبود بخش های آزمایشگاهی، راه اندازی بخش پاتولوژی آزمایشگاه بیمارستان شهدای پاکدشت در سال 96 را بعنوان گوشه یی از این اقدامات نام برد.

 

وی در ادامه،  بکارگیری پرسنل آزمایشگاهی و تجهیز آزمایشگاه بیمارستان شهدای گمنام را از دیگر اقدامات مناسب در سال گدشته خواند.

 

دکتر یثربی در خاتمه ضمن تشکر مجدد از استادان، کارشناسان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی و تبریک این روز فرخنده، یادآور شد: ما بعنوان جزیی از سیستم و نظام تشخیص و درمان هستیم که با انجام صحیح اقدامات لازم نقش مهمی را در کل سیستم سلامت به دوش می کشیم. امید است با اتکال به خداوند منان و تلاش خود گام های مثبتی را در پیشبرد اهداف عالی سلامت جامعه برداریم.

 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 60610
کلید واژه

تصویر

تبریک روز آزمایشگاهیان بر تمامی تلاشگران عرصه آزمایشگاه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست