×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/30 - 09:17
  • بازدید : 113
  • تعداد بازدید : 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با فرا رسیدن روز علوم آزمایشگاهی:

تبریک روز علوم آزمایشگاهی توسط مدیر امور آزمایشگاه ها / انجام بیش از 3 میلیون تست مولکولی کووید 19

دکتر سید محمد رضا یثربی مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز علوم آزمایشگاهی را به متخصصان و کلیه همکاران تلاشگر این حوزه تبریک گفت

تبریک روز علوم آزمایشگاهی توسط مدیر امور آزمایشگاه ها / انجام بیش از 3 میلیون تست مولکولی کووید 19

دکتر سید محمد رضا یثربی مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز علوم آزمایشگاهی را به متخصصان و کلیه همکاران تلاشگر این حوزه تبریک گفت.

 

مدیر نظارت بر امور آزمایشگاه ها در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جامعه آزمایشگاهیان با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا در صف اول مدافعین سلامت هستند و در راه مبارزه با ویروس کرونا پیشتاز بوده اند.

 

وی علت نامگذاری روز 30 ام فروردین ماه مصادف با بزرگداشت میلاد حکیم جرجانی به نام روز علوم آزمایشگاهی را نتیجه سال ها تلاش و آثار ارزشمند باقیمانده از ایشان، عنوان کرد.

 

مدیر نظارت بر آزمایشگاه های دانشگاه، خاطرنشان کرد: آنچه باعث اهمیت ویژه این رشته در علوم پزشکی شده نقش مهم آن درتشخیص بیماری های مختلف است. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا کارکنان آزمایشگاه ها در خط مقدم شناسایی و مقابله هستند و از هیچ کوششی برای خدمت به مردم دریغ نکرده اند .

 

دکتر یثربی با اشاره به اقدامات مدیریت امور آزمایشگاه های معاونت درمان با هدف افزایش مراکز آزمایشگاهی برای شناسایی هرچه سریعتر ویروس کرونا از صدور مجوز تست مولکولی به آزمایشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: تاکنون در محدوده دانشگاه حدود 62 مجوز انجام تست در بخش دولتی و خصوصی داده شده که در حال خدمت رسانی هستند.

 

وی افزود: آزمایشگاه های مجوزدار هر 6 ماه یکبار ملزم به شرکت در مهارت سنجی انستیتو پاستور ایران می باشند که در صورت عدم موفقیت از پذیرش و انجام تست منع می گردند.

 

مدیر نظارت بر امور آزمایشگاه در خاتمه یادآور شد: از ابتدای همه گیری کرونا بیش از 3 میلیون تست مولکولی کووید 19 توسط بخش خصوصی و دولتی تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 115689
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست