×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/10/08 - 15:21
  • بازدید : 1584
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

تشکیل هشتمین نشست شورای معاونین درمان / مسئولین فنی در پیگیری و گزارش مشکلات بیمارستانی جدی باشند

هشتمین نشست شورای معاونین درمان با حضور دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در روز سه شنبه 7 دی ماه در معاونت درمان برگزار شد

تشکیل هشتمین نشست شورای معاونین درمان / مسئولین فنی در پیگیری و گزارش مشکلات بیمارستانی جدی باشند

روابط عمومی معاونت درمان: هشتمین نشست شورای معاونین درمان با حضور دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در روز سه شنبه 7 دی ماه در معاونت درمان برگزار شد.

 

دکتر رحمانی با اشاره به آمار 5 درصدی عفونت های بیمارستانی در کشورهای توسعه یافته و نزدیک به 20 درصد این عدد در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه، جلوگیری از بروز عفونت های بیمارستانی را یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از برگشت مجدد بیماران به بیمارستان و افزایش کیفیت خدمات درمانی عنوان کرد.

 

وی در ادامه مباحث مطرح شده در این نشست، وظیفه مسئولین فنی بیمارستان ها را در پیگیری، شناسایی و گزارش دهی مشکلات بیمارستانی بسیار حیاتی توصیف کرد و افزود: اجرای صحیح ماده 33 آئین نامه تاسیس و بهره برداری بیمارستان ها توسط رییس، مدیران و مسئولین خصوصا مسئولین فنی بیمارستان، گامی اصولی در افزایش سطح ایمنی بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه است.

 

دکتر رحمانی ثبت به موقع اطلاعات سامانه های موجود در بیمارستان ها را یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از به تعویق افتادن و همچنین دریافت بودجه های اختصاص یافته خواند؛ و ثبت به موقع و صحیح اطلاعات و همچنین انتخاب یک شخص یا گروه بعنوان مسئول امور سامانه ها را عاملی در تحقق این مهم خواند. 

 

دکتر معززی معاون فنی معاون درمان نیز در این نشست درخصوص کمبود نیروهای تخصصی در بیمارستان زعیم پاکدشت گفت: کمبود نیروهای تخصصی بیمارستان زعیم پاکدشت از طریق تقسیم نیروهای تخصصی شهدای پاکدشت با این بیمارستان و اولویت در اعزام نیروهای تخصصی به بیمارستان مذکور از طریق معاونت درمان جبران می شود.

 

دکتر عظیمی مدیر اداره پرستاری دانشگاه در ابتدای جلسه، با ارائه گزارشی از نتایج اولین کمیته کنترل عفونت در دانشگاه، افزایش بیمارستان ها، ظهور بیماری های بازپدید و نوپدید، افزایش روزافزون مقاومت های میکروبی و نیاز به خدمات متنوع پزشکی را از علل توجه به مبحث کنترل عفونت عنوان کرد و بی توجهی به این مساله را چالشی جدی برای نظامت سلامت در هر کشوری عنوان کرد.

 

زیاری کارشناس مسئول امور بیمارستان های معاونت درمان نیز در ادامه پیرامون ماده 33 آئین نامه تاسیس بهره برداری بیمارستان ها و مسئولیت مدیران و مسئولین فنی بیمارستان ها در قبال این آئین نامه مطالبی را عنوان کرد.

 

همچنین دکتر نوربخش مسئول واحد بیماری های خاص معاونت درمان نیز با ارائه گزارشی از سامانه های ارتقاء ویزیت، تصادفات و بیماری های خاص، زمان تکمیل اسناد هزینه کرد بیماران خاص در سه ماهه سوم سال جاری توسط بیمارستان ها را حداکثر تا تاریخ 20 دی ماه و دو ماه بهمن و دی ماه را تا 10 اسفند ماه اعلام کرد؛ و بر ثبت به موقع اسناد هزینه کرد تاکید کرد.

 

گفتنی است در نشست مذکور کلیه معاونین درمان بیمارستانها و جمعی از مدیران حوزه معاونت درمان حضور داشتند؛ که پیرامون موارد مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 40666
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست