×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/19 - 14:52
  • بازدید : 128
  • تعداد بازدید : 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در نشست مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی :

تلاش حوزه درمان برای کاهش هزینه های درمان بیماران و پیشگیری از اتلاف منابع مالی

اجرای این دستورالعمل، امکان برنامه ریزی برای افزایش پوشش خدمات بیمه ای را از محل صرفه جویی فراهم می کند

مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی

اولین جلسه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی درسال ۱۴۰۲ باحضور آقای دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون درمان دانشگاه با اشاره به بهبود بهره وری و پیشگیری از اتلاف منابع محدود مالی دانشگاه بعنوان دو هدف مهم اجرای این دستورالعمل، بر اجرای صحیح آن تاکید کرد.

 

دکتر زندی اظهار داشت: اجرای این دستورالعمل، امکان برنامه ریزی برای افزایش پوشش خدمات بیمه‌ایرا از محل صرفه جویی فراهم می‌کند.

 

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت برنامه، صرفه جویی در هزینه‌های بیماران را از دیگر عوامل موثر در اجرای این برنامه یاد کرد.

 

سپس دکتر آتوسا قریب به عنوان فوکال پوینت درخصوص دستورالعمل مذکور و چگونگی ادامه اجرای آن براساس ابلاغیه آزمایشگاه مرجع سلامت شامل سازماندهی، فعالیت های اجرایی، انجام اقدامات مداخله‌ایو ارائه راهکارهای ایجاد انگیزه در آزمایشگاهها به منظور تسریع در پیشبرد برنامه مذکور توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

 

در ادامه پس از پرسش و پاسخ درمورد اقدامات انجام شده، پیرامون بهبود فرایند برنامه در هر بیمارستان بحث و تبادل نظر شد.

 

در خاتمه مقرر شد همه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، برنامه‌هایی که در زمینه آموزش اعم از برگزاری کلاس‌های آموزشی و انجام اقداماتی که منجر به کاهش انجام آزمایشات مشخص گردیده، به صورت مستند تا پایان آبان ماه به معاونت درمان ارسال کنند.

 

نشست مذکور با حضور اعضای کمیته معاونت درمان، معاون فنی حوزه درمان، مدیر امور آزمایشگاه ها، نمایندگانی از امور مالی و مدیریت آمار و اطلاعات دانشگاه و روسای بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

شایان ذکر است برنامه مذکور توسط معاون درمان وزارت بهداشت در سال 97  طراحی و به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت اجرا ابلاغ شده است و در برنامه عملیاتی مدیریت نظارت بر امورآزمایشگاه‌های درمان گنجانده شده است.

 

گفتنی است دستورالعمل اجرایی مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی مربوط به تجویز تعدادی از آزمایشات پزشکی است که از طریق نظام مند نمودن تجویز و یا پیشگیری از تکرار غیر ضروری آنها با کمترین ضرر و زیان به بیماران، صرفه جویی مالی در منابع نظام سلامت حاصل می‌شود.

  • گروه خبری : بیمارستان های دانشگاهی
  • کد خبر : 132744
کلید واژه

تصویر

مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست