×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/06/26 - 13:20
  • بازدید : 502
  • تعداد بازدید : 152
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تلاش کادر اورژانس 115 در بحران بیماری کووید 19 قابل تقدیر است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با بیست و ششم شهریور ماه، روز ملی فوریت های پزشکی و اورژانس، تلاش کادر اورژانس 115 دانشگاه را در بحران بیماری کووید 19 همانند دیگر بحران های کشور قابل تقدیر دانست.

تلاش کادر اورژانس 115 در بحران بیماری کووید 19 قابل تقدیر است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با بیست و ششم شهریور ماه، روز ملی فوریت های پزشکی و اورژانس، تلاش کادر اورژانس 115 دانشگاه را در بحران بیماری کووید 19 همانند دیگر بحران های کشور قابل تقدیر دانست.

 

دکتر امیر هاشمی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میانگین ماموریت اورژانس  115 دانشگاه برای حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در سال 98را نزدیک به 35 هزار ماموریت عنوان کرد.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مناطق تحت پوشش این مرکز توضیخ داد: اورژانس ۱۱۵شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

 دکتر امیر هاشمی درخصوص خدمات این مرکز در بحران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: بدنبال شیوع بیماری کووید 19 پس از هماهنگی های لازم با ستاد کرونای استان تهران، با همکاری سازمان هلال احمر یک دستگاه آمبولانس در ورودی شهرستان های تابعه دانشگاه به منظور کنترل و معاینه بیماران مشکوک به کرونا مسقر شد.

 

وی افزود: همچنین در هر شهرستان تابعه یک دستگاه آمبولانس مجهز برای اقدامات اولیه پیش بیمارستانی صرفا جهت انتقال مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص داده شد. که در مجموع 6 دستگاه می باشد. و از روز ابتدا تا کنون نیز مستقر هستند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ضمن تشکر فراوان از همکاران جهادگر این عرصه، اظهار داشت: تاکنون 22 نفر از نیروهای اورژانس 115 دانشگاه به دلیل مواجهه با بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 به این بیماری مبتلا شده اند.

 

 دکتر هاشمی درباره تعداد پایگاه های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۲۸پایگاه وجود دارد که ۱۲مورد آن ها درون شهری و ۱۶مورد آن ها جاده ای است. که در حال حاضر بطور متوسط روزانه 120 ماموریت شهری و جاده ای انجام می شود.

 

دکتر هاشمی درباره میزان خدماتی که این مرکز در سال 98به مناطق تحت پوشش خود ارائه کرده است، توضیح داد: آمبولانس های مرکز درسال گذشته برای 8هزار و 712مورد حادثه ترافیکی اعزام شده اند، که از این تعداد 6هزار 482مورد اعزام به بیمارستان انجام شده و باقی موارد به صورت سرپایی درمان شده اند.

 

وی تعداد اعزام های موارد غیرترافیکی را 26هزار و 700مورد عنوان کرد و گفت: در سال 97 تعداد موارد غیر ترافیکی بالغ بر 17 هزار و 180 مورد بود، که بدنبال شیوع بیماری کرونا تعداد ماموریت جاده ای کاهش و تعداد ماموریت شهری افزایش یافت.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره برنامه های این مرکز جهت بروزرسانی دانش و مهارت نیروها توضیح داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم آمادگی پرسنل، آموزش های لازم به صورت مجازی و وبینار برنامه ریزی و در حال اجرا است.   

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره زمان رسیدن آمبولانس های این مرکز به صحنه حادثه گفت: میانگین این زمان در حوادث جاده ای ۱۱دقیقه و در حوادث شهری هشت دقیقه است، این در حالی است که استاندارد کشوری برای حوادث جاده ای ۱۴دقیقه و برای حوادث شهری ۱۰دقیقه است.

 

وی در خاتمه از تلاش های شایسته و ارزشمند تمامی کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از همکاران فعال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و سپاس از همتی که این عزیزان در خدمت رسانی به بیماران و مصدومان دارند، تشکر و قددرانی کرد

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 96488
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست