×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/12/03 - 08:00
  • بازدید : 249
  • تعداد بازدید : 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

رتبه برتر کشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امور پرستاری

مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع 4 دانشگاه برتر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت

رتبه برتر کشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امور پرستاری

مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع 4 دانشگاه برتر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

 

فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشکر از زحمات کادر پرستاری مراکز درمانی در شرایط سخت اپیدمی بیماری کووید 19، گفت: همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، معاونت پرستاری وزارت بهداشت براساس ارزیابی آخرین اقدامات انجام شده دانشگاه های علوم پزشکی و بررسی گزارش های دریافتی، 4 دانشگاه را بعنوان دانشگاه برتر در امور پرستاری انتخاب کرد.

 

وی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، جندی شاپور اهواز، سبزوار و خوی را 4 دانشگاه برتر اعلام شده نام برد و خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا و تغییر وضعیت خدمت رسانی به بیماران، مدیریت پرستاری نیز در کنار سایر گروه های درمانی و بهداشتی مجبور به تغییر ساختارهای آموزشی و اجرایی در ارائه خدمات درمانی و بالینی شد. بگونه یی که در طول این یکسال نزدیک به 270 تخت عادی در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تخت مراقبت های ویژه تبدیل شد.

 

فروغ مولا با اشاره به کمبود نیروی انسانی بعنوان یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه در دوران اپیدمی بیماری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بزرگترین محدوده جغرافیایی و جمعیتی در استان تهران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند. که از آغاز شیوع بیماری بیش از 8700 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در مراکز درمانی دولتی و غیردولتی تابعه دانشگاه بستری شده اند که از این تعداد بیش از 6300 بیمار در مراکز درمانی دولتی تحت درمان بوده اند.

 

وی با اعلام مراجعه بیش از 614 هزار بیمار مشکوک و مبتلا به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی، افزود: با وجود کمبود نیروی انسانی در سطح دانشگاه، در موارد اعلام بحران در استان های محروم از سوی وزارت بهداشت، تعدادی از پرستاران دانشگاه بعنوان داوطلب به این استان ها اعزام و در دوره های موقت دو هفته یی در بیمارستان های معین کرونا انجام وظیفه کردند.

 

مدیریت پرستاری دانشگاه ضمن قدردانی از همه همکاران کادر پرستاری، یادآور شد: پرستاران بعنوان کارکنان خط اول مراقبت از این بیماران در بخش های بستری بوده و هستند. و همین امر موجب شد که بیش از 2000 نفر از کادر پرستاری به این بیماری مبتلا شدند. که متاسفانه سه نفر نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

 

وی در خاتمه با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت بویژه شهدای کادر پرستاری، کسب عنوان دانشگاه برتر را نتیجه زحمات شبانه روزی کادر پرستاری و حمایت های بی دریغ رئیس دانشگاه، معاون درمان، و دیگر همکاران دانست و از زحمات و تلاش های یکایک این عزیزان قدردانی کرد.

 

گفتنی است در نشستی با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه که به صورت ویدئو کنفرانس و حضور روسا و مدیران پرستاری مراکز درمانی تابعه دانشگاه برگزار شد، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه از کلیه مدیران معاونت درمان بویژه مدیر پرستاری با اهداء لوحی تقدیر کرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 102114
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست