×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/02/15 - 08:13
  • بازدید : 1294
  • تعداد بازدید : 11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

روز جهانی ماما روز فرشته های مهربان خدا / آموزش رایگان 15700 مادر باردار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه

پنج ماه می مصادف با 15 اردیبهشت ماه، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نامگذاری شده است

روز جهانی ماما روز فرشته های مهربان خدا

روابط عمومی معاونت درمان: پنج ماه می مصادف با 15 اردیبهشت ماه، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

 

محبوبه عقیقی رئیس اداره مامایی معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان و به مناسبت روز جهانی ماما گفت: در سالهای گذشته در سایه تلاش های بی وقفه همکاران ستادی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه، اقدامات سازنده و زیربنایی در زمینه ارتقاء سلامت مادران و نوزادان انجام شد.

 

رئیس اداره مامایی از برنامه های ترویج زایمان طبیعی، حمایت مالی از زوجین نابارور، ارزیابی کیفیت مراقبت ها در عوارض شدید بارداری و زایمان ( موربیدیتی)، نظام مراقبت مرگ مادری، برنامه نوزادان و برنامه HIVبعنوان مهمترین برنامه های این اداره یاد کرد.

 

وی افزایش 4.3 درصدی آمار کل زایمان طبیعی به سزارین، پرداخت کمک هزینه درمانی برای حمایت مالی از 2039 زوج نابارور و رسیدن آمار فوت در منزل مادران باردار در محدوده دانشگاه به صفر را از دستاوردهای حوزه مامایی در سطح دانشگاه عنوان کرد.  

 

وی با تاکید بر امر آموزش و تاثیر بلندمدت آن در تحقق اهداف نظام سلامت و سلامت مادران، آموزش را یکی از محورهای اصلی فعالیت اداره مامایی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در 40 بیمارستان  در سال 96، تعداد 15700 مادر باردار بصورت رایگان از خدمات آموزشی لازم بهره مند شدند.

 

عقیقی افزود: به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت کادر مامایی 24 دوره آموزشی شامل دوره های مهارت زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، فوریت های مامایی، احیاء نوزاد، مهارت های ارتباطی، مهارت های بالینی زایمان طبیعی، شیر مادر، ترومبوآمبولی، مراقبت های ویژه نوزادان و کودکان، نیدکپ و KMCدر معاونت درمان برگزار شد.

 

رئیس اداره مامایی تشکیل کارگروه های فرهنگی در بیمارستان ها، برگزاری کمیته های ترویج زایمان، موربیدتی و سلامت نوزادان، پیگیری ثبت اطلاعات سامانه مراقبت تخصصی نوزادان، بررسی پروتکل های بیمارستان، تهیه پمفلت، پوستر و اقدامات اولیه ساخت فیلم های آموزشی، پیگیری روزانه ثبت موالید در سایت و راه اندازی کلینیک مشترک قلب و بارداری در بیمارستان امام حسین (ع) را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد.

 

عقیقی گفت: علاوه بر 96 بازدید نظارتی در کلیه ساعات شبانه روز و بصورت سرزده در سال گذشته، چگونگی اجرای دستورالعمل KMC، بسته خدمتی احیاء نوزاد، ثبت اطلاعات مرگ و میر پری ناتال و برنامه های دوستدار مادر توسط کارشناسان مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

 

وی در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات کادر مامایی، از حمایت های معاون درمان دانشگاه در تسهیل دستیابی به نتایج مثبت و اهداف حوزه مامایی و یکی از اقدامات مهم در تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت تشکر و قدردانی کرد

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 61408
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست