×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/10/21 - 14:50
  • بازدید : 926
  • تعداد بازدید : 267
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

سنجه های اعتباربخشی حوزه مددکاری با حضور مسئولین واحد های مددکاری اجتماعی دانشگاه بررسی شد

واحد مددکاری معاونت درمان دانشگاه در راستای یکسان سازی ارائه خدمات مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی دانشگاه و ارائه راهنمای اجرای خدمات و سنجه های مددکاری اجتماعی نشستی را برگزار کرد

سنجه های اعتباربخشی حوزه مددکاری با حضور مسئولین واحد های مددکاری اجتماعی دانشگاه بررسی شد

روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه: واحد مددکاری معاونت درمان دانشگاه در راستای یکسان سازی ارائه خدمات مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی دانشگاه و ارائه راهنمای اجرای خدمات و سنجه های مددکاری اجتماعی نشستی را در روز چهارشنبه 18 دی ماه برگزار کرد.

 

 جلسه مذکور با حضور دکتر مرضیه نوربخش مدیریت خدمات بیمارستانی معاونت درمان، طاهره آذری ارقون مددکار اجتماعی اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، شهره سادات میرباقری مسئول مددکاری اجتماعی معاونت درمان و مسئولین واحدهای مددکاری اجتماعی مراکز درمانی تابعه دانشگاه تشکیل شد.

 

دکتر نوربخش در ابتدای جلسه با اشاره به تقدیر مددکاران اجتماعی توسط وزارت بهداشت در پایان امسال، در خصوص پایش و ارزیابی مددکاران اجتماعی مراکز درمانی در گزینش مددکار اجتماعی نمونه در پایان سال مطابق شیوه نامه ارسالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطالبی را عنوان کرد.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مددکاران اجتماعی فعال در حوزه دانشگاه، اظهار داشت: معاونت درمان براساس معیارهای ارزیابی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، در روز مددکار 5 مددکار اجتماعی را انتخاب و تقدیر می کند.

 

سپس میرباقری به ارائه فرایندهای تهیه شده درخصوص اجرای سنجه های اعتباربخشی مددکاری اجتماعی از قبیل شناسایی، اولویت بندی و برنامه ریزی نیازهای بومی و شایع بیماران در بیمارستان، ملاک ها و روش های ارزیابی شرایط مادی و معنوی مددجویان توسط مددکاران اجتماعی، نحوه هماهنگی با نهادها، سازمان ها و موسسات مرتبط خارج از بیمارستان و استفاده مناسب از خدمات آنها برای حمایت از مددجویان در اعتباربخشی پرداخت.

 

در ادامه با همکاری مسئولین مددکاری اجتماعی مراکز درمانی و نماینده مددکار اجتماعی وزارت بهداشت پیرامون فرایند ها و نهایی کردن فرایندهای تهیه شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

در خاتمه با عنایت به وجود مشکلات مراکز در ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به بیماران مجهول الهویه، بی خانمان و بدون همراه و عدم همکاری مناسب سازمان بهزیستی در این موضوع، مقرر شد نشستی با حضور مددکاران مراکز درمانی بزرگ دانشگاه و سازمان های متولی امر اعم از وزارت بهداشت، بهزیستی، استانداری، شهرداری برای حل مشکل مذکور برگزار شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 87487
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست