×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/08/23 - 13:59
  • بازدید : 876
  • تعداد بازدید : 156
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان شهید بهشتی:

شعار روز جهانی دیابت در سال 2019: از خانواده خود مراقبت کنیم / خانواده نقش اساسی در کنترل فاکتورهای موثر بر سلامت جامعه دارد

با فرارسیدن 14 نوامبر روز جهانی دیابت هفته ملی دیابت از 18 تا 24 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود، که شعار امسال روز جهانی دیابت « از خانواده خود مراقبت کنیم » اعلام شد

شعار روز جهانی دیابت در سال 2019: از خانواده خود مراقبت کنیم

روابط عمومی معاونت درمان: با فرارسیدن 14 نوامبر روز جهانی دیابت هفته ملی دیابت از 18 تا 24 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود، که شعار امسال روز جهانی دیابت « از خانواده خود مراقبت کنیم » اعلام شد.

 

دکتر مرضیه نوربخش مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان با اشاره به اهمیت بیماری دیابت، بعنوان یک بیماری مزمن، شایع و به نوعی پنهان در سطح جامعه، هدف از نامگذاری چنین روزی را افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمانی این پدیده روزافزون عنوان کرد. 

 

مدیر خدمات بیمارستانی افزود: بنا بر پیش بینى های انجام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، میزان مبتلایان به این بیماری تا پایان سال ۲۰۲۵به دلیل طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳میلیون نفر می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت درمان دانشگاه نیز بعنوان متولی ستادی این حوزه در توزیع مناسب خدمات درمانی به بیماران خاص از جمله دیابت، امسال نیز علاوه بر تشکیل کارگاه های آموزشی برای کادر درمانی، طرح ویزیت رایگان بیماران دیابتی در طول هفته در بیمارستان های امام حسین (ع)، مهدیه، شهداء تجریش، طالقانی، طرفه، لقمان و مدرس بعنوان مراکز قطب دیابت دانشگاه انجام می شود. 

 

دکتر نوربخش در خاتمه تغذیه و ورزش را دو عامل مهم در پیشگیری از بیماری ها و سلامت روحی و جسمی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است. جامعه یی کوچک که مراقبت و حفظ سلامتی یکی از اولویت های آن است. به همین دلیل نقش اساسی در کنترل فاکتورهای موثر بر سلامت جامعه دارد.

 

گفتنی است روز چهارشنبه 24 آبان ماه مدیریت خدمات بمیارستان با همکاری اداره امور آزمایشگاه ها این معاونت، از پرسنل این معاونت جهت انجام آزمایش FBSو HBAIC نمونه خون گرفتند. همچنین مراجعین به این معاونت در طرح غربالگری دیابت با دستگاه گلوکومتر شرکت کردند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 85158
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست