×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/09/10 - 11:22
  • بازدید : 1508
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

فرا رسیدن اربعین حسینی بر عاشقان ابا عبدا... الحسین(ع) تسلیت باد

فرارسیدن اربعین حضرت ابا عبدا…الحسین (ع)و یاران با وفای ایشان را به تمامی مسلمانان و دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

فرا رسیدن اربعین حسینی بر عاشقان ابا عبدا... الحسین(ع) تسلیت باد

فرارسیدن اربعین حضرت ابا عبداالحسین (ع)و یاران با وفای ایشان را به تمامی مسلمانان و دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

 

 چهل روز از روز واقعه گذشت و در این چهل روز چه ها که بر زینب (س) و دیگر اسرای کربلا گذشت...  و امروز پس از گذشت هزار و اندی سال از آن واقعه جانسوز و جانگذار عاشقان اباعبدا...(ع) برای زیارت حرم شریف ایشان چه روزها و شبها که پیاده و گریان ره می پویند تا ...

 

جابربن عبدا... انصاری، صحابه ای والا مقام در میان اصحاب رسول خدا (صلی ا... علیه و آله و سلم) و عاشقی دلداده، در میان خیل عشاق أباعبدا... الحسین (علیه السلام) است. گرچه وی به دلیل نابینایی و کهولت سن نتوانست در کربلا حضور یابد، اما همین افتخار برای او کافی است که نخستین زائر قبر امام حسین(علیه السلام) در اولین اربعین شهادت آن حضرت بود.

 

عطیه عوفی (خادم جابر) داستان این زیارت را چنین نقل می‌کند:

«به همراه جابر بن عبدالله انصاری برای زیارت امام حسین (علیه السلام) از مدینه خارج شدیم. هنگامی که به کربلا رسیدیم، جابر کنار فرات رفت و غسل نمود و جامه‌ای به تن کرد و بدن خود را معطر ساخت. قدم از قدم بر نمی‌داشت مگر آن که ذکر خدا می‌گفت. هنگامی که به کنار قبر مطهر آن حضرت رسیدیم، خطاب به من گفت: "دست مرا بر روی قبر بگذار." من نیز این کار را کردم. تا دستش به قبر مطهر رسید، بیهوش بر زمین آن افتاد. مقداری آب به صورتش پاشیدم تا به هوش آمد.

 

هنگامی که چشم باز کرد، سه بار صدا زد: "یا حسین، یا حسین، یا حسین" و  خطاب به قبر مطهر سید الشهداء علیه السلام گفت: مگر می‌شود دوستی، دوست خویش را پاسخ نگوید...؟!"

 

سپس زمزمه کرد:" آری بگذار تا من پاسخ گویم. چگونه مرا پاسخ دهی در حالی که خون از رگ‌های بریده گردنت به پشت و شانه مبارکت روان شده و بین سر و پیکرت جدایی افتاده است."

 

آن هنگام شروع به زیارت سید الشهداء علیه السلام و زمزمه با مولای خویش کرد:

"من گواهم که تویی فرزند پیامبر و پسر آقاى مؤمنان، پسر هم‌پیمان تقوى و از نژاد هدایت، پنجمین نفر از اصحاب کساء و پسر سالار پیشوایان و فرزند فاطمه بهترین زنان. به راستی چرا چنین نباشى در حالى که دست سرور پیامبران تو را غذا داده و در خانه پرهیزگاران پرورش یافتى و از سینه ایمان شیر نوشیدى و به مسلمانى از شیر گرفته شدى، پاک زندگى کردى و پاک از دنیا رفتى. دل‌هاى مؤمنان در فراقت ناراحت و ناآرام است و تردیدی ندارند که شهادت برایت اختیار شده بود. پس درود و خشنودى خدا بر تو باد...

 

آری؛ آن روز جابر قبر مولای خویش را زیارت کرد و پس از آن اهل بیت پیامبر علیهم السلام یکی پس از دیگری فرهنگ زیارت سید الشهداء علیه السلام و برکات و فواید آن را برای شیعیان تبیین کردند؛ تا آنجا که پیشوای یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام) زیارت اربعین را به عنوان یکی از شاخصه‌ها و علامت‌های مؤمن توصیف فرمودند.

 

 

 منبع: نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 26202
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست