×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/06/25 - 14:53
  • بازدید : 1160
  • تعداد بازدید : 340
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

فعالیت شبانه روزی بخش دیالیز بیمارستان شهدای گمنام؛ ۱۳۰۰ بیمار ماهانه دیالیز می شوند

قلم و کاغذم را جمع کردم و از سرپرستار بخش خداحافظی کردم.از سالن انتظار که رد می شدم یکی از همراهان بیمار که متوجه شده بود دارم گزارش تهیه می کنم با صدایی آرام در حالی که تسبیح به دست داشت و دو دستش را به نشانه دعا بالا آورده بود گفت : "آقا بنویس اینجا همه چی خوبه، فقط دعا کنید مریضامون هم زودتر خوب بشن". با زمزمه ""اللهم اشف کل مریض" از بخش خارج شدم...

فعالیت شبانه روزی بخش دیالیز بیمارستان شهدای گمنام؛ ۱۳۰۰ بیمار ماهانه دیالیز می شوند

معاونت درمان: قلم و کاغذم را جمع کردم و از سرپرستار بخش خداحافظی کردم.از سالن انتظار که رد می شدم یکی از همراهان بیمار که متوجه شده بود دارم گزارش تهیه می کنم با صدایی آرام در حالی که تسبیح به دست داشت و دو دستش را به نشانه دعا بالا آورده بود گفت : "آقا بنویس اینجا همه چی خوبه، فقط دعا کنید مریضامون هم زودتر خوب بشن". با زمزمه ""اللهم اشف کل مریض" از بخش خارج شدم.  

 

با ۶ تخت دیالیز شروع کردیم و الان ۱۵ تخت فعال داریم

این را دکتر سید مجتبی  میرهاشمی گفت. او متخصص اورولوژی است که از دی ماه ۱۳۹۶ عهده دار سرپرستی ریاست این بیمارستان جدیدالتاسیس شده است.

دکتر میرهاشمی می گوید: در ۹ ماه گذشته با کمک های ریاست و مسوولان دانشگاه و مساعدت مداوم خیرین توانستیم تعداد تختهای دیالیز را از ۶ تخت به ۱۵ تخت فعال برسانیم و با توجه به قولهای مساعدی که از بنیاد امور بیماریهای خاص گرفته ایم مصمم هستیم با تعداد تختها را به ۲۰ عدد برسانیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری صحیح مسوولان دانشگاه در خصوص احداث، تجهیز و راه اندازی چنین بخش دیالیز مجهز و استانداردی در جنوب شهر تهران می گوید که این مرکز منشا خدمات بسیاری برای بیماران نیازمند به دیالیز در این منطقه تهران شده است.                                                        

طبق گفته دکتر میرهاشمی بخش دیالیز این بیمارستان از اردیبهشت ۹۶ شروع به کار کرد که در ماههای اول دیالیز ۲۰۰ بیمار در طی ماه انجام می شد و در حال حاضر این عدد به ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

رئیس بیمارستان شهدای گمنام در ادامه از زحمات و تلاشهای دکتر معززی (رئیس سابق بیمارستان) و همکارانی که به همراه وی کار بزرگ ساخت و تجهیز بیمارستان از جمله بخش دیالیز را در طی سالهای ۹۵ تا ۹۶ انجام دادند قدردانی کرد.     

            

ارائه خدمات دیالیز با تمام ظرفیت؛از ۸ صبح تا ۱۲ شب

عاطفه شادی سرپرستار بخش دیالیز که به همراه همکارانش با سعه صدر و خوشرویی مشغول ارایه خدمت به بیماران است، بارها و بارها از طرف بیماران و خانواده آنها مورد تقدیر قرار گرفته اند.

سرپرستار بخش دیالیز بیمارستان شهدای گمنام ضمن ابراز خشنودی از فرصتی که برای خدمت رسانی به بیماران و دردمندان برایش پیش آمده گفت: در حال حاضر در سه شیفت پذیرای بیماران هستیم؛ ۸ صبح تا ۱۲ ظهر(شیفت صبح)، ۱۴ تا ۱۸ (شیفت عصر) و ۲۰ تا ۲۴ (شیفت شب). یک نفر پزشک نفرولوژیست نیز هفته ای ۲ بار (یک روز زوج و یک روز فرد) بیماران را ویزیت می کند به طوری که در طی یک هفته همه بیماران حداقل یک بار ویزیت خواهند شد. ضمن این که برای برخی معاینات و مشاوره های لازم از پزشکان مقیم بیمارستان نیز استفاده می کنیم.  

                                                  

کمکهای خیرین قوت قلبی برای ما و بیماران است

وی با اشاره به ارائه میان وعده های غذایی در کنار وعده غذایی که توسط بیمارستان به بیماران داده می شود گفت:  این میان وعده ها برای تقویت جسمی و ایجاد نشاط روحی بیماران دیالیزی استفاده می شود که با کمک خیرین سلامت به صورت مداوم تهیه و در تمام شیفتهای کاری بین بیماران توزیع می شود.

 

  ارائه خدمات کاملا رایگان به بیماران دیالیزی

سرپرستار بخش دیالیز بیمارستان خاطرنشان می کند: تمامی خدمات به بیماران دیالیزی که به این بیمارستان مراجعه می کنند یا از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی می شوند یا با مراجعه به بخش پذیرش می شوند؛ کاملا رایگان ارایه می شود.

وی در انتها می گوید: با توجه به فعال بودن آزمایشگاه بیمارستان و وجود متخصصان مختلف در بیمارستان از جمله قلب،ریه،مغز و اعصاب و ... تمامی امور مربوط به بیماران  مذکور در داخل بیمارستان شهید گمنام انجام می پذیرد.                                                  

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 67215
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست