×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/07/23 - 08:26
  • بازدید : 729
  • تعداد بازدید : 70
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

مراسم تكريم و معارفه روسای سابق و جدید بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه برگزار شد

مراسم تكريم و معارفه روسای سابق و جدید بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد

معاونت درمان: مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه  یکشنبه ۲۲مهرماه برگزار شد.

 

 در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان،اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان مرکز برگزار شد، از تلاشهای دکتر محسنی تقدیر و دکتر فروزانفر نیز بعنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد.

 

 در ابتدای مراسم دکتر محسنی رئیس سابق بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به سابقه سه ساله مدیریتی خود در این مرکز گفت: امروز با همت و پیگیری های دانشگاه، اساتید، پزشکان و پرسنل، رشد چشمگیر کمی و کیفی این مرکز را شاهد هستیم.

 

دکتر محسنی در ادامه با بیان اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی خود به مواردی نظیر؛ راه اندازی کتابخانه، استاندارسازی اورژانس، تجهیز و نوسازی بخش های مختلف بیمارستان، تجمیع سیستم اداری، افزایش رضایتمندی و ... اشاره کرد.

 

 وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای رییس جدید این مرکز در ماموریت محوله گفت: دکترفروزانفریکی از مدیران کارآمد و باتجربه بیمارستان شهدای تجریش است که با تمامی زوایای این بیمارستان آشناست.  

 

 در بخش دیگری از این مراسم دکتر فروزانفر رییس جدید بیمارستان شهدای تجریش ضمن قدردانی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه، از خدمات ارزنده دکترمحسنی قدردانی کرد و گفت: همواره به این موضوع اذعان دارم که، هرچه دانش و بینش مدیریتی تا به امروزکسب کرده ام مدیون دکتر محسنی هستم و امیدوارم در آینده نیز از تجربیات ایشان بهرمند شویم.  

 

وی افزایش رضایتمندی مراجعان ونیروی انسانی در تمامی رده های شغلی را یکی از اولویت های کاری خود دانست و اضافه کرد: این مرکز با دراختیار داشتن نیروی انسانی کارآمد و پتانسیل بالا در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است، امیدوارم با همدلی و همراهی شاهد شتاب بیشتر این مرکز در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی باشیم.

 

دکتر فروزانفر در ادامه، پیگیری برنامه های بهره وری بیمارستانی را بعنوان یکی دیگر از هدف های خود مورد تاکید قرار داد و به مواردی همچون؛ تسهیل شرایط خصوصا در راستای جذب همکاری بیمه ها، مدیریت هزینه ها و صرفه جویی، بهبود فضای فیزیکی بخش ها و ایجاد انگیزه کاری در بیمارستان ضمن واقعی کردن دریافت کارانه مبتنی بر عملکرد اشاره کرد.

 

وی با اشاره به بیمارستان شهدای تجریش بعنوان مرکزی منحصر به فرد و یونیک در سطح ملی و منطقه ای افزود: باید دراین مرکز در سطوح بالاتری فعالیت کنیم. در بیمارستان شهدای تجریش سرمایه ها و امکاناتی وجود دارد که لازم است با تلاش بیشتر پتانسیل نهفته مرکز را فعال کنیم.  

    

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با  اشاره به فعالیت های مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی  شهدای تجریش در جریان جنگ تحمیلی اظهار داشت: عملکرد و نام این بیمارستان با توجه خدمات و سابقه ای که در جنگ تحمیلی داشته است مقدس است، نام این مرکز همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد و تکلیف خدمت گذاری را در راستای همین نامگذاری بیشتر می کند.

 

وی  ادامه داد: این بیمارستان کهکشانی از اساتید بزرگ را در خود جای داده است که نقش بزرگی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص ایفا می کنند. دربسیاری استانها فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نقش پررنگی را در زمینه های مختلف علمی ایفامی کنند و بیمارستان شهدای تجریش در عرصه های مختلف آموزش پزشکی، انتشار دانش، ابداع تکنیک های جدید درمانی و ارائه خدمات به مردم شناخته شده است.

 

رییس دانشگاه با بیان این مطلب که بیمارستان شهدای تجریش افتخار بزرگی برای دانشگاه و نظام سلامت است، خاطرنشان کرد: این مرکز نقش بزرگی از حیث ارائه خدمات، آموزش و پژوهش در کشور ایفا می کند و این موضوع مهم که ۱,۳ متخصصان و فوق تخصصان مجموعه دانشگاه دانش آموخته این مرکز هستند حکایت از نقش برجسته آن در عرصه پزشکی دارد.

 

وی با بیان این مطلب که دکتر محسنی در طول سه سال فعالیت حرفه ای خود منشا خدمات ارزنده ای بودند به اقدامات وی نظیر، تقویت اورژانس بعنوان پیشانی بیمارستان، راه اندازی بخش ترومای شمال پایتخت به منظور ارائه خدمات کامل به بیماران دچارسانحه اشاره کرد و از تلاش های دکتر محسنی قدردانی کرد.

 

دکتر آقاجانی همچنین دکتر فروزانفر را بعنوان رئیس جدید بیمارستان شهدای تجریش معرفی کرد و گفت:  یکی از دشوارترین مسئولیت ها در نظام سلامت پذیرش تصدی ریاست بیمارستان است و این مسئولیت با توجه به زوایای مختلفی که دارد مسئولیت  سنگینی را برای فرد ایجاد می کند. دکتر فروزانفر نیز از خانواده این بیمارستان هستند و امیدوارم در مسئولیت واگذار شده به نحو احسن فعالیت کنند.

 

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه جدید بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهدای تجرش اشاره کرد و از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه خبر داد. وی اظهار امیدواری کرد که این بیمارستان که نماد یک مرکز پزشکی پیشرفته است در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

 

دکتر آقاجانی در ادامه بازسازی برخی بخش های مرکز شهدای تجریش را به منظور ارائه خدمات باکیفیت تر به مردم، پزشکان،اساتید، دانشجویان و کارکنان مورد تاکید قرار داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در خصوص نحوه مدیریت بیمارستانها ارائه داد و گفت: دانشگاه بر این اصل معتقد است که بیمارستانها در نحوه مدیریت باید از استقلال و اختیارات کافی برخوردار باشند چرا که رییس بیمارستان و اعضای هیات رییسه مسئول آموزش، پژوهش و درمان هستند. مسلما بیمارستان شهدای تجریش نیز با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار دارد می تواند مجوز لازم را برای اداه امور و استقلال خود را کسب کند.  

 

نسبت اعمال جراحی به کل خدمات یکی دیگر از مواردی بود که دکتر آقاجانی در مورد توضیحاتی را ارائه داد. وی گفت: این مسئله شاخص مهمی درحوزه آموزش در گروههای جراحی است.

اقامت در موارد ضروری و احیای کلینیک های روزانه راه حلی بود که دکتر آقاجانی به آن اشاره کرد و گفت: بخش های جراحی روزانه باید در بیمارستانها فعال شوند چرا که بسیاری از جراحی ها نیاز به اقامت در شب ندارند و چنانچه کلینیک های روزانه فعال شوند ضمن اینکه خدمات باکیفیت تری ارائه خواهد شد، در حوزه آموزش نیز پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

 

جذب اساتید، پزشکان جوان و نخبه و همچنین تقویت بخش های تصویر برداری از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره کرد و گفت: یکی ازمهمترین اولویت های دانشگاه اجرای برنامه تمایز دانشگاه و دسترسی به جایگاه واقعی است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بسیاری از حوزه ها سرآمد و پیشتازاست و لازم است بیش از پیش با تاکید بر توانمندی های دانشگاه در حوزه های پژوهشی، آموزشی و ارائه خدمات به این تمایزدست یابیم.

 

دکتر آقاجانی در ادامه سیاستگذاری جدی در راستای جذب توریست سلامت را خواستار شد و گفت: وجود ستارگان علمی و گروه پزشکی ارزشمند و همچنین هزینه های تمام شده برای توریست ها یک فرصت استثنایی را به منظور جذب توریست سلامت  فراهم آورده است.  

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 68754
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست