×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/03/22 - 13:00
  • بازدید : 1201
  • تعداد بازدید : 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

معاون درمان دانشگاه بر اجرای برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد

دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در نشستی با حضور روسای بیمارستان های تابعه دانشگاهی بر ضرورت اجرای برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد

معاون درمان دانشگاه بر اجرای برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد

روابط عمومی معاونت درمان: دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در نشستی با حضور روسای بیمارستان های تابعه دانشگاهی بر ضرورت اجرای برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به هزینه بر بودن آزمایش ها برای بیمارستان و بیماران، تشکیل کمیته های علمی در بیمارستان را یکی از راهکارهای مناسب در نظام مند کردن تجویز یا پیشگیری از تکرار غیرضروری آزمایش های پزشکی عنوان کرد.

 

وی افزود: مدیریت فرایند آزمایش ضمن بهبود بهره وری و پیشگیری از اتلاف منابع محدود مالی، امکان برنامه ریزی برای افزایش پوشش خدمات بیمه های پایه در بخش آزمایشگاهی از محل صرفه جویی را فراهم می کند.

 

دکتر میرهاشمی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد اختلال در فرآیند تشخیص و مدیریت درمان بیماران، و تلاش بر حفاظت مالی در منابع نظام سلامت، می بایست همه افراد شاغل در بیمارستان برای اجرای این برنامه همفکر و همراه باشند.

 

دکتر سید محمدرضا یثربی رئیس اداره امور آزمایشگاه ها نیز با بیان مطالبی، یادآور شد: دستورالعمل مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی برای اولین بار بعنوان بخشی از برنامه عملیاتی معاونت های درمان دانشگاه های سراسر کشور تعیین و ابلاغ شده است.

 

سپس دکتر عبدالرضا جوادی فوکال پوینت برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی پیرامون چگونگی تدوین و اجرای دستورالعمل مربوطه مطالبی را عنوان کرد.

 

در خاتمه نشست پس از بیان مشکلات اجرای دستورالعمل توسط رؤسای بیمارستان ها، مقرر شد بیمارستان ها با تشکیل کمیته یی، اطلاعات مربوط به تست های آزمایشگاهی را جمع آوری کنند؛ تا در نشست بعدی تحلیل و بررسی دقیق تر انجام شود.

 

گفتنی است نشست مذکور توسط اداره امور آزمایشگاه ها بعنوان مجری برنامه مذکور در حوزه معاونت درمان در روز یکشنبه 20 خرداد ماه برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 63279
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست