×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/06/15 - 09:53
  • بازدید : 156
  • تعداد بازدید : 155
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
براساس نتایج فاز اول دور پنجم اعتباربخشی بیمارستانی:

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بهبود و توسعه خدمات درمانی در شهرستان های تابعه

به گفته رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بهبود و توسعه خدمات درمانی در شهرستان های تابعه موفق عمل کرده ایم

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بهبود و توسعه خدمات درمانی در شهرستان های تابعه

به گفته رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بهبود و توسعه خدمات درمانی در شهرستان های تابعه موفق عمل کرده ایم.

 

فرامرز بهادرخان رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان های حوزه معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: با اجرای برنامه کشوری اعتباربخشی بعنوان ابزار ارزیابی کمی و کیفی بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی، فاز اول دور پنجم اعتباربخشی ظرف مدت دو ماه از ابتدای خردادماه تا پایان تیرماه سال جاری انجام شد.

 

رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان ها، اظهار داشت: در سال 1401 اعتباربخشی بیمارستان ها به منظور بهره گیری مناسب از امکانات و نیروهای خبره حوزه اعتباربخشی و برخی تمهیدات مدیریتی، اعتباربخشی بیمارستان ها در سه فاز انجام می شود. که در فاز اول تعداد 22 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی تابعه دانشگاه اعتباربخشی شدند.

 

وی افزود: ارزیابی های این دوره با رویکرد بهبود کیفیت و ایمنی بیمار و رضایت مندی بیماران انجام پذیرفت، که پس از بارگذاری امتیازات و ثبت نتایج ارزیابی اعتباربخشی برای 22 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش، کارنامه صادر و تعیین درجه شدند.

 

رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان ها درخصوص نتایج ارزیابی های اعتباربخشی در فاز اول، اظهار داشت: از 22 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی ارزیابی شده تحت پوشش دانشگاه، در فاز اول  18 مرکز موفق به کسب درجه یک و 4 مرکز درجه دو اعتبار بخشی را کسب کردند.

 

وی، ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان های برکت شهید ستاری شهرستان قرچک و 15 خرداد شهرستان ورامین از درجه 2 به درجه 1 و ارتقاء بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان فیروزکوه از درجه دو به درجه یک اعتباربخشی را نتیجه تلاش دانشگاه، حوزه درمان و مدیران و همکاران بیمارستان، در بهبود و توسعه خدمات درمانی از نظر کیفی و کمی در شهرستان های تابعه دانشگاه عنوان کرد.

 

 رئیس اداره اعتباربخشی با اشاره به کسب درجه یک اعتباربخشی توسط بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه، یادآور شد: ارتقاء رتبه این بیمارستان از دو به یک در تمام ادوار ارزشیابی و اعتباربخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار صورت گرفته است. و این نتیجه سال ها تلاش برای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات درمانی در دانشگاه، معاونت درمان و مسئولین و خیرین شهری است.

 

رئیس اداره اعتباربخشی خاطرنشان کرد: ارتقاء درجه اعتبار بخشی و اخذ هتلینگ درجه یک، موجب افزایش درآمد مراکز و از همه مهمتر، عامل شاهد ارتقاء کیفیت و خدمات و ایمنی بیمار و نهایتا افزایش رضایت مندی بیماران و کارکنان می شود.

 

وی با اشاره به سنجش و ارزیابی تمام بخش های بیمارستانی، اذعان داشت: نتایج به دست آمده از پیاده سازی نسبی سنجه ها در بیمارستان حاکی از اهمیت به کارگیری این استانداردها در برنامه ریزی و تصمیم گیری های بیمارستان توسط تیم رهبری و مدیریت می باشد.

 

 رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان ها در پایان از تمامی روسا ، مدیران و مسئولین بهبود کیفیت و تمامی کارکنان مراکز تحت پوشش که برای پیاده سازی استانداردها و متعاقب آن حفظ و ارتقاء ایمنی بیمار، کیفیت خدمات درمانی، افزایش رضایت مندی بیماران و مراجعین و کاهش خطاهای درمانی تلاش می کنند، قدردانی کرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 120427
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست