×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/06/26 - 19:17
  • بازدید : 444
  • تعداد بازدید : 379
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با فرارسیدن روز جهانی ایمنی بیمار:

نامگذاری یک روز در تقویم جهانی نشان از اهمیت ایمنی بیمار دارد

مدیر خدمات بیمارستانی همزمان با فرارسیدن روز جهانی ایمنی بیمار، از زحمات تلاشگران و همکاران ایمنی بیمار در مراکز درمانی قدردانی کرد

نامگذاری یک روز در تقویم جهانی نشان از اهمیت ایمنی بیمار دارد

مدیر خدمات بیمارستانی همزمان با فرارسیدن روز جهانی ایمنی بیمار، از زحمات تلاشگران و همکاران ایمنی بیمار در مراکز درمانی قدردانی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان جهانی بهداشت 26 شهریور (17 سپتامبر) را به عنوان روز جهانی ایمنی بیمار در نظر گرفته است. موضوع اصلی روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2022 "ایمنی دارویی" و شعار آن "دارودرمانی بدون آسیب" می باشد.

 

دکتر خدیجه مالمیر مدیر خدمات بیمارستانی حوزه درمان دانشگاه، بروز اشتباهات دارویی را از موارد غیر قابل اجتناب و از تهدیدات جدی در سلامت و ایمنی بیماران عنوان کرد. و اظهار داشت: اشتباهات دارویی می تواند یکی از دلایل آسیب و زیان های قابل پیشگیری در سیستم های مراقبت بهداشتی و درمانی باشد. و اجرای دستورات دارویی بخش مهمی از فرآیند درمان محسوب می شوند.

 

دکتر مالمیر خاطرنشان کرد: به منظور کاهش اشتباهات دارویی انجام تلفیق دارویی میتوان به رعایت هفت قانون دارودهی هنگام دادن دارو، ارتقاء سطح آگاهی و توانمندسازی بیماران و خانواده ایشان در مورد داروهای مصرفی، گزارش دهی خطاهای دارویی و به حداقل رساندن دستورات شفاهی دارویی اشاره کرد.

 

مدیر خدمات بیمارستانی اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار، با کلیه بیمارستان های تحت پوشش جهت مشارکت در پویش جهانی ایمنی بیمار « دارو درمانی بدون آسیب» مکاتبه برای اجرای صحیح و ارائه گزارش به این معاونت انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: انجام بازدید از بیمارستان های دانشگاهی با محوریت ایمنی بیمار، ارائه بازخورد از بازدیدها جهت اقدامات اصلاحی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی مراکز درمانی، از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

 

مدیر خدمات بیمارستانی با تاکید بر فرهنگ سازی ایمنی بعنوان یک راهکار موثر در کاهش خطاهای انسانی، یادآور شد:  در سال جاری با هدف ارتقاء سطح ایمنی بیمار و ترویج فرهنگ ایمنی بیمار در بین کارکنان، پرسشنامه سنجش فرهنگ ایمنی بیماران تهیه و در اختیار کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار قرار گرفت.

 

دکتر مالمیر در خاتمه  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، با اشاره به اهمیت به مساله ایمنی بیمار و نقش آن در افزایش رضایتمندی و سطح کیفی خدمات درمانی و علت نامگذاری یک روز در تقویم جهانی، از زحمات کارشناسان ستادی و بیمارستانی ایمنی بیمار تشکر و قدردانی کرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 120816
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست