×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/05/09 - 12:26
  • بازدید : 407
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

پروانه تاسیس موسسات پزشکی تعطیل باطل می شود

وضعیت موسسات پزشکی که بدون اطلاع به این معاونت تعطیل هستند در حال بررسی و اقدامات قانونی است

پروانه تاسیس موسسات پزشکی تعطیل بدون اطلاع باطل می شود

روابط عمومی معاونت درمان: خانم دکتر مالمیر رئیس اداره صدورپروانه های معاونت درمان، گفت: وضعیت موسسات پزشکی که بدون اطلاع به این معاونت تعطیل هستند در حال بررسی و اقدامات قانونی است.

 

وی با اشاره به تعطیلی برخی از موسسات درمانی و پزشکی و عدم اطلاع به معاونت درمان گفت: برخی از موسسین موسسات بدلایلی فعال نیستند، به همین جهت با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت امکان لغو پروانه تاسیس موسسه وجود دارد.

 

دکتر مالمیر با اشاره به بخشنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگر موسسه یی بدون کسب مجوز از وزارت بهداشت و یا دانشگاه های علوم پزشکی بیش از 6 ماه تعطیل باشند، بعد از تایید تعطیلی توسط دانشگاه و تصویب کمیسیون قانونی ماده 20 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و داروئی و مواد خوردنی و آشامیدنی پروانه تاسیس آنها لغو می شود.

 

رئیس اداره صدورپروانه ها افزود: در بازرسی هایی که توسط ادارات مختلف حوزه درمان از جمله مدیریت نظارت و اعتباربخشی و پرستاری دانشگاه صورت گرفته است، برخی از موسسات که چندین سال تعطیل بوده اند شناسایی شده اند، که برای جلوگیری از سوء استفاده و اعطای مجوزهای جدید، لغو پروانه های این موسسات بعد از محرز شدن برای معاونت درمان اجرایی می شود.

 

وی از موسسین موسسات پزشکی و درمانی محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که به هر دلیل قادر به فعالیت نیستند، درخواست کرد با مراجعه به اداره صدورپروانه معاونت درمان نسبت به تعیین تکلیف مراکز خود اقدامات لازم را انجام دهند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 65215
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست