×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/05/12 - 12:54
  • بازدید : 760
  • تعداد بازدید : 749
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری:

کارانه پرستاران براساس آئین نامه جدید پرداخت می شود

فرایند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شد

کارانه پرستاران براساس آئین نامه جدید پرداخت می شود

فرایند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

 

منظور از تعرفه پرستاری، مبلغی است که متناسب با ارایه خدمات و مراقبت های پرستاری و بر اساس شرح وظایف و استاندارد بسته های خدمات تشخیصی و درمانی گروه پرستاری و ارزش نسبی خدمات تعیین می گردد.

 

فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه در گفتگو با روابط عمومیمعاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تصویب آئین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از 14 سال، از محاسبه و پرداخت کارانه ارایه دهندگان خدمات پرستاری بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های این قانون خبر داد.

 

وی اظهار داشت: با وجود تصویب این قانون در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، تا سال ۱۳۹۹ اقدام چندانی در جهت اجرای قانون مذکور انجام نشد. ولی در سال ۱۳۹۹ و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، پس از گذشت ۱۴ سال از مسکوت ماندن قانون مذکور،‌ روند اجرایی شدن آن به جریان افتاد.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت موظف به تعیین استانداردهای بسته های خدمات گروه پرستاری و ابلاغ آن شده و کلیه مراکز بهداشتی درمانی کشور نیز مکلف به رعایت این استانداردها و اجرای قانون مذکور هستند.

 

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش های مختلف توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران تعیین و توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تایید و توسط هیات وزیران تصویب شد.

مدیر پرستاری دانشگاه درخصوص الزامات اجرای صحیح این قانون، اظهار داشت: در حال حاضر ضروری است نسخه جدید HISدر مراکز تابعه پیاده سازی شده و مشخصات کادر پرستاری در این سامانه ثبت شود. همچنین افزودن ردیف خدمات پرستاری در فرم صورت حساب بیماران، از زیرساخت های مورد نیاز اجرای این قانون است.

 

وی در خاتمه یادآور شد: بدیهی است پس از اجرای تغییرات مذکور و پس از ابلاغ دستورالعمل بازتوزیع کارانه، بازتوزیع عادلانه منابع در گروه پرستاری از مراحل مهم پیش روی مراکز تابعه دانشگاه خواهد بود.  

 

گفتنی است در همین راستا جلسه آموزشی و توجیهی و پاسخ به سوالات مربوط به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری روز ۱۰ مرداد ماه سالجاری با حضور مدیر و کارشناسان اقتصاد سلامت حوزه درمان، مدیران پرستاری و مسئولین درآمد بیمارستان های تابعه توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان برگزار شد.

 

در این نشست خانم ها ندرخانی و طالبی از گروه بهره وری و تعرفه خدمات معاونت پرستاری وزارت بهداشت به آموزش کلیات قانون مذکور پرداخته و به سوالات حاضرین در زمینه نحوه رسیدگی به اسناد و بازتوزیع مربوط به قانون پاسخ دادند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 119363
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست