×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/04/02 - 10:36
  • بازدید : 749
  • تعداد بازدید : 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

کارگاه ارزش های نسبی خدمات مراقبت سلامت با حضور معاون فني معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

اولین دوره کارگاه آموزشی با موضوع "ارزش نسبی خدمات مراقبت های سلامت جمهوری اسلامی ایران" با حضور استادانی از اداره تعرفه شورای عالی بیمه سلامت برگزار شد

کارگاه ارزش های نسبی خدمات مراقبت سلامت با حضور نمایندگان بیمه برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: اولین دوره کارگاه آموزشی با موضوع "ارزش نسبی خدمات مراقبت های سلامت جمهوری اسلامی ایران" با حضور استادانی از اداره تعرفه شورای عالی بیمه برگزار شد.

 

کارگاه مذکور به میزبانی مدیریت اقتصاد درمان و آمار معاونت درمان و با حضور مسئولین درآمد، بیمه گری و پیش ترخیص بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه در روز چهارشنبه 30 خردادماه در بیمارستان آیت ا... طالقانی تشکیل شد.

 

دکتر سیدمهدی معززی معاون فنی معاونت درمان، در ابتدای نشست ضمن عرض خوشامدگویی پیرامون اهمیت استفاده صحیح از کتاب ارزش نسبی خدمات مراقبت سلامت در افزایش رضایت بیماران و کاهش کسورات بیمه ای مطالبی را بیان کرد.

 

معاون فنی درمان با اشاره به توسعه روزانه خدمات درمانی و اهمیت تعرفه گذاری، گفت: عدالت در تعرفه های پزشکی اغلب در چارچوبی با عنوان "ارزش نسبی" بوجود می آید؛ و منطقی و عادلانه بودن نسبی برای خدمات مختلف پزشکی از مهم ترین مباحث پزشکی در سراسر جهان و کشور است.

 

وی افزود: تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات مراقبت های سلامت، عامل مهمی در ایجاد توازن و تعادل در ارزش های نسبی درون رشته ای و بین رشته ای خدمات تخصصی و ایجاد رویه ای واحد برای محاسبه ارزش های نسبی در سطح کشور است.

 

خانم دکتر ملاجعفری مدیریت اقتصاد درمان و آمار این معاونت نیز با بیان اینکه تعرفه گذاری سلامت، یکی از مهم ترین ابزارهای سیاستگذارای نظام سلامت هر کشور است، تلاش وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را در تعیین تعرفه ها مهم و قابل تحسین خواند.

 

وی افزود: با آغاز طرح تحول نظام سلامت و تدوین کتاب ارزش های نسبی اقدامات مناسبی در  برآورد قیمت تمام شده خدمات و تعیین ارزش نسبی بر اساس آن و اعمال ضریب سالانه متناسب با سیاست های بخش سلامت و متعاقب آن تعرفه گذاری خدمات درمانی انجام شد، که هنوز توسط کارشناسان این کار ادامه دارد.

 

سپس آقای دکتر یوسفوند رئیس اداره تعرفه شورای عالی بیمه سلامت و خانم دکتر بخشنده کارشناس این اداره پیرامون تعرفه و استفاده صحیح از کتاب مذکور برای به حداقل رساندن کسورات بیمه ای مطالبی را عنوان کردند.

 

در خاتمه مدرسین با ارائه راه حل های عملی برای برخی از مسائل مطرح شده، به رفع ابهامات مراکز در خصوص استفاده صحیح از کتاب مذکور پاسخ دادند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 63768
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست